Search page

Søket fant 28 resultater på 0.063 sekunder.

Søkeresultater

  1. Kontorfaglig kommunikasjon; ulike typer formelle brev

    Undervisningsopplegget skal gi elever trening i ulike skriveroller tilknyttet kontorfaglig arbeid. De skal lære å skrive ulike typer formelle brev.

    Her utfordres elevene ift skriftlig formell kommunikasjon i forespørsler, tilbudsbrev, bestillingsbrev, ordrebekreftelse og reklamasjonsbrev.

    I denne sammenheng vektlegges krav til tekstenes form, fokus (innhold) og formål for å øke elevenes bevissthet om rammene rundt målrettet kommunikasjon.

    bjorgk - 14.05.2013 10:05

  2. Learning English - Quizzes - Beat the Keeper: Get That Job

    Learning English - Quizzes - Beat the Keeper: Get That Job

    siwaina - 14.05.2013 12:38

  3. Duolingo | Learn Spanish, French, German, Portuguese, Italian and English for free

    Duolingo er en utmerket ressurs for selvstendig læring av fremmedspråk, bl. a. Spansk, Fransk og Tysk. Krever god engelsk kompetanse for å komme i gang.

    Erlend Sogge Heggen - 24.09.2013 09:47

  4. Travel Tours & Guided Trips | National Geographic Expeditions

    Travel the world with National Geographic on our guided wildlife safaris, expedition cruises, active adventures, family trips, photography workshops, and more.

    The link can be used to find destinations and "sell" them in a virtual travel agency. Students can select and "sell" trips to different groups of customers or to individuals. They have to meet the needs of the "buyers".

    Tatjana Berg - 01.10.2013 23:10

  5. Helter

    Velg deg en av disse heltetypene:

    • Den klassiske helten
    • Den litterære helten
    • Hverdagshelten
    • Anithelten

    Bruk photostory, moviemaker, power point presentasjon eller film til å presentere heltetypen du har valgt. Begrunn hvorfor personen du har valgt kan kalles en helt. Fortell hvorfor du valgte nettopp denne heltetypen.

    Arbeidet med temaet helter vil vurderes opp i mot muntlig karakter i norsk.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 16:16

  6. We're hiring!

    FAG: Engelsk og Planlegging

    INNHOLD: Elevene skal søke på en stilling med CV, jobbsøknad og intervju. 2-3 elever skal være elevstyre.

    MÅL: Elevene skal kunne skrive CV, jobbsøknad og gjennomføre et intervju på engelsk ved bruk av fagord og setningsbygning som relaterer til stillingen.

    METODE:

    • Lærer: Introduksjon, veiledning og observasjon.
    • Elever: Elevstyre, Individuelt arbeid, jobbintervju og prosjekttilbakemelding.

    Nina Margareta Martinsen - 06.11.2013 17:10

  7. Hjelp skoleungdom i et annet land!

    Innledning:

    Gruppen skal starte en veldedig organisasjon hvor formålet er å hjelpe skoleungdom i en bestemt skole i et bestemt land (søsterklasse) med skolemateriell.

    Oppgave:

    1. Etabler kontakt med aktuell skole/klasse for å kartlegge behov

    2. Lag en plan for anskaffelse av aktuelt materiale

    3. Lag en plan for forsendelse av aktuelt materiale

    4. Lag en kostnadsoversikt

    5. Lag en finansieringsplan

    6. Forbered en presentasjon for aktuelle sponsorer/aktører

    7. Gjennomfør presentasjonen

    25096902 - 30.01.2014 14:37

  8. Valgte jeg rett da jeg begynte på Service og samferdsel?

    Tverrfaglig oppgave i 2 deler.

    Norsk og programfag og PTF.

    Gjøre seg kjent med yrkene som Service og samferdsel fører til, og søke jobb i praksis.

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 14:55

  9. Tverrfaglig oppgave i regnskap og norsk

    Se side 1 i oppgaven

    elevene leser , skriver og bruker regneark for å løse oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:48

  10. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  11. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  12. We're all going on a UK holiday

    Elevene får en oppgave hvor de skal planlegge en ferie i UK. De kan selv velge destinasjon. Elevene skal presentere sitt «produkt» for klassen og får muntlig vurdering.

    Læringsmål:

    Julia Day - 13.05.2013 15:58

  13. Skrive artikkel for SAS sitt magasin Scanorama

    Du skal skrive en sammensatt tekst med bilder og bildetekst for dette magasinet som skal tiltrekke seg turister til Alta. Teksten skal innholde tittel, innledning, hoveddel med tre avsnitt, der hvert avsnitt beskriver et tilbud til turister i Alta. Avslutt artikkelen med en konklusjon. Tenk på målgruppa når du lager denne teksten, hvordan du kan bruke språk og bilder fra Alta. Ta gjerne dine egne bilder.

    Bruk lenkene nedenfor som inspirasjon.

    2408soru - 18.02.2014 19:33

  14. Er det sunt med kosttilskudd? Argumentativ oppgave

    Metode: Elevene jobber i gruppe på tre og tre med å innhente informasjon. Grunnleggende ferdigheter: kunne lese, skrive og framføre. Sluttprodukt: Argumentativ tekst ca en A4 side der alle kilder beskrives og vurderes, samt framføring på 5-10 minutter. Teksten skal baseres på minst fire kilder fra internett.

    Dette prosjektet passer best etter at man har gjennomgått kapittelet om ernæring og helse i naturfag, samt kapittelet om informasjonsinnhenting i planleggingsfaget.

    13077103 - 30.01.2014 13:49

  15. Pre-writing and written activity

    Opplegget er en skriveprossess hvor elevene først starter med enkle førskrivingsaktiviteter for deretter å jobbe med å skrive en lengre tekst.

    Bruk PowerPoint-presentasjonen for å gi elevene innspill til hva de kan skrive om. Gå veien om korte, konkrete spørsmål til tankekart til egenprodusert sammenhengende tekst

    Læringsmål: Skrive en lang sammenhengende tekst med logisk oppbygging og variert språk.

    Grunnleggende ferdighet: Skriftlig og muntlig aktivitet

    ginarn - 19.12.2013 10:05

  16. Økologiske produkter og forbruksvalg

    Elevene får kunnskap om hva økologiske produkter er og hvordan økologiske produkter kan bidra til et bærekraftig forbruksmønster. Dette skal øke elevenes bevissthet rundt egne forbruksvalg av økologiske matvarer.

    Elevene skal se på utvalgte økologiske matvarer og vurdere disse i forhold til markedsføring og salg. Dette gjøres ved at elevene besøker en eller flere nærbutikker og ser på produktplassering og prisfastsettelse.

    elinj - 11.12.2013 12:09

  17. Innkjøpsplanlegging med IKEA-planleggeren

    Kompetansemål fra programfag og matematikk blir arbeidet med ved å bruke IKEAs romplanlegger. Elevene blir bedt om å gå gjennom innkjøpsrutinene, bruke Excel - og de berører områdene prosentregning, areal, volum, pytagoras og målestokk.

    Stig Eriksen - 19.03.2014 12:03

  18. Pakkekalender

    Undervisningsopplegget er en tverrfaglig dag på Service og samferdsel Vg1. Fagene matematikk, engelsk og planlegging involveres.

    Hildegunn Moland - 25.03.2015 10:23

  19. Hold i torsken

    Elevene skal vurdere forskjellige transportalternativer for frakt av et produkt fra A til B, i et opplegg om bærekraftig utvikling og transport. Vi har laget et konkret eksempel med Lofoten fiskekaker som skal fraktes fra produksjonsstedet/fabrikken på Leknes til Grimstad hvor fiskekakene skal selges i butikk. Eksempelet kan justeres til lokale forhold og/eller relevante produkter.

    marlun - 02.12.2015 12:26

  20. Cruising Norway

    Tverrfaglig oppgave som kan brukes i engelsk, matte og naturfag, service og samferdsel evt vg2 transport og logistikk.

    You are a tour operator in Norway, and you have to plan a package deal for foreign tourists.

    You can choose from different target groups:

    • Retired Japanese business men
    • A group of American families
    • European youngsters in their gap year

     

    Criteria

    liss.hansen@bfk.no - 01.12.2015 14:59

Pages