Search page

Søket fant 9 resultater på 0.043 sekunder.

Søkeresultater

  1. Co-operative learning & in-depth projects

    Aim: For the pupils to learn through teaching others. The pupils should be able to teach a small group of pupils about the in-depth project (ptf) they are currently working on, with the end result being that pupils not working on this project should have gained a basic understanding, and be able to answer questions on each of the other projects.

    Julia Day - 14.05.2013 10:06

  2. Car parts

    I dette undervisningsopplegget fokuseres det på skriftlige ferdigheter.

    Sluttprodukt: en kort tekst og en tegning av bilens drivlinje med engelske ord/begreper.

    By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

    Julia Day - 13.05.2013 15:07

  3. An Electric Interview

    (gratis fra Dreamstime) © Cristian Nitu | Dreamstime Stock Photos

    Opplegget handler om å intervjue en annen elev på norsk eller engelsk om arbeid med et system fra programfag. Elevene jobber videre med intervjuet ved å skrive det ned og oversette til engelsk, og så brukes det til å skrive brukerveiledning eller sammendrag om systemet. Intervjuet kan også gjennomføres på engelsk.

    Julia Day - 30.01.2014 19:14

  4. What's in the bag?

    Image is public domain, from http://www.clker.com/.

    Mål med oppgaven:

    Du skal lære deg engelske navn på verktøy og sikkerhetsutstyr du bruker mye. Du skal presentere et eller flere verktøy for lærerne dine. Presentere betyr:

    1. Si hva det heter på engelsk

    2. Hva du bruker det til

    3. Hvordan du tar godt vare på verktøyet

    Julia Day - 20.03.2014 13:02

  5. Restoring a car

    Restoring a car can be fun, but it is also hard work. You need to search for new or old parts. Some of the parts you need may be expensive. You may start up with an old wreck and end up with a beautiful car. Some parts need to be changed, and some only need a good cleaning.

    Julia Day - 14.05.2013 11:58

  6. Kitchen safety

    I dette opplegget skal elevene beskrive farer som kan true på kjøkkenet. Opplegget er tilrettelagt for svake elever på VG1 nivå.

    Elevene skal kunne bruke ordbøker for å kunne beskrive hva som forårsaker farene som vises i bilde opplegget er basert på.

    Elevene skal bli bevisst på vanlig faremomenter i kjøkkenet. De skal videre utvide ordforrådet sitt ved å kunne beskrive hva slags utstyr/situasjoner som er farlige, og samtidig øve seg i å uttrykke seg i fullstendige setninger.

    Julia Day - 18.05.2013 13:45

  7. We're all going on a UK holiday

    Elevene får en oppgave hvor de skal planlegge en ferie i UK. De kan selv velge destinasjon. Elevene skal presentere sitt «produkt» for klassen og får muntlig vurdering.

    Læringsmål:

    Julia Day - 13.05.2013 15:58

  8. Fishy business

    Engelsklærere jobber sammen med Restaurant- og Matfag-elever (evt. programfaglærere) og gjennomfører praktisk arbeid i kjøkken med forberedelse av fiskeretter.

    Elever skal i engelsktimene lære om råvaren fisk som finnes blant annet på et kjøkken.

    Grunnleggende ferdigheter er å kunne uttrykke seg skriftlig og muntlig.

    fish, packed in ice, supermarket Tesco-Lotus, Udonthani, Thailand

    Julia Day - 13.05.2013 14:24

  9. Extreme building - USA

    Innøvelse av gloser og faguttrykk for å kunne bruke disse i presentasjon av arbeid utført i verksted. Relaterer språklæringen til yrkesfag.

    Julia Day - 13.05.2013 17:13