Search page

Søket fant 9 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Road Building in England - the New Way

    Elevene skal lese og forstå innholdet i en autentisk, fagrettet tekst, som gir nyttig informasjon om utvikling innen deres fagområde. De vil utvide og forsterke sitt fagtekniske ordforråd. Samtidig vil de få trening i å skrive et sammendrag.

    Julie Bjørnstad - 08.06.2016 13:01

  2. Toolbox

    Elevene skal kunne lage en verktøykasse og kunne forklare hvordan de gjorde det de gjorde, hvorfor de brukte de materialene de brukte, og hvilke verktøy og redskaper de brukte.

    Alt må foregå på engelsk.

    Dette skal presenteres for en person som ikke kan noe om byggfaget.

    Julie Bjørnstad - 08.06.2016 17:20

  3. Installing Laminate Flooring

    Klassen skal se en videosnutt fra en byggeplass i USA. Elevene skal diskutere ordforråd og fremgangsmåte på prosessen. Etterpå skal de sammenlikne med egne erfaringer fra byggeplasser.

    Elevene lærer å lytte og oppfatte. Ved at de ser og hører samtidig, kan de selv forstå hva ting betyr, og utvide eget ordforråd. Dette forsterkes ved at de tar det i bruk umiddelbart, både muntlig og skriftlig.

    I vedlegget ligger to ark med oppgaver - ett med gloser og ett med spørsmål elevene må svare på.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 13:52

  4. A Plumber's Toolbox

    Elevene tar med verktøykassa til engelsktimen.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 14:12

  5. My dream house

    Opplegget gjennomføres i klasserommet. Elevene trenes opp i leseferdigheter som innebærer å forstå, tolke og sammenholde opplysninger i teksten, lærer faglig vokabular knyttet til dette programområde gjennom å besvare gjennomtenkte innholdsspørsmål med tanke på progresjon.

    Basert på oppgave hentet fra læreverket Workshop ( Gyldendal) og bearbeidet av Marina Braathen, Skedsmo vgs.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 15:17

  6. A Painter's Toolbox

    Elevene tar med seg verktøykassa til engelsktimen. Elevene skal vite hva verktøya heter på engelsk. Og de skal kunne fortelle, på engelsk, hva verktøyet brukes til.

    Gjennomføringen av opplegget bør skje parallelt med programfaget, når eleven jobber med maling. Har man klasser som er delt inn på en slik måte at ikke alle jobber med de samme tingene på verksted bør opplegget gjennomføres etter at alle elevene har vært innom maling.

    Julie Bjørnstad - 10.06.2016 14:52

  7. My workshop

    Elevene får presentert en mal for hvordan de skal skrive om arbeidet på verkstedet. Malen heter workshop log og inneholder faste punkter som elvene skal fylle ut og levere inn hver uke (se vedlegg).

    Elevene blir presentert for ord som kan være nyttige å kunne innenfor yrkesfaget. Vokabular som kan knyttes til og brukes om yrkesfaget blir presentert i starten av prosjektet, sammen med loggen. Jeg har valgt å la elvene øve på de nye ord i gloseboka.no. Her kan de logge seg inn og jobbe med de glosene som er relevant for sitt tema, f.eks. treteknikk eller rørlegging.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 14:34

  8. The Bricklayer

    Elevene skal finne informasjon eller opplysninger som er uttrykt i teksten. De skal forstå, tolke og sammenholde informasjon og opplysninger i teksten, samtidig som de skal reflektere.

    Elevene skal snakke sammenhengende om et tema i eget programfag samt trene sosiale ferdigheter (kommunikasjon - å snakke og å lytte).

    Julie Bjørnstad - 08.06.2016 16:49

  9. Framing a Door

    Klassen ser en video - "Framing a Door" - fra YouTube. Elevene diskuterer framgangsmåten som blir forklart - og sammenlikner med hvordan de har lært å utførde denne arbeidsoppgaven.

    Elevene lærer å lytte og oppfatte. Ved at de ser og hører samtidig, kan de selv forstå hva ting betyr, og utvide eget ordforråd. Dette forsterkes ved at de tar det i bruk umiddelbart.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 14:47