Search page

Søket fant 5 resultater på 0.061 sekunder.

Søkeresultater

  1. Vehicle for Sale!

    Elever på TIP bruker mye tid på å studere annonser på finn.no. Nå skal de selv lage en annonse på engelsk, der de skal fremstille en bil/motorsykkel/moped til salgs. Annonsen lages som en sammensatt tekst, med faguttrykk om kjøretøy i teksten. Hvordan skal du best appellere til en potensiell kjøper, hvilke tekniske finesser skal fremheves ved ditt kjøretøy?

    Elevene skal så parvis svare telefonisk på hverandres annonser. Her får de praktisert 'telephone English'.

    karin.d.pettersen@fremmedspraksenteret.no - 14.05.2013 12:07

  2. An HMS project in Agriculture and horticulture and Equestrian and farrier activities

    Elevane skal førebu ein presentasjon om helse og sikkerheit i eit område innan landbruk/hestefag for ei tenkt målgruppe - the Young Farmer's Club. Elevane skal jobbe i par. Målet er at dei skal betre engelskkunnskapane sine om HMS, men også bli meir merksam på eigen og andre sin tryggleik både i heimen, på garden og på skulen. Opplegget øver lesing som grunnleggande ferdigheit, evna til å organisere og framstille informasjon - også skjematisk - og har elles fokus på munnlege ferdigheitar.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 14.11.2012 12:35

  3. A Difficult Customer - Service and transport

    I dette opplegget øver elevene engelske fraser brukt i kundebehandling gjennom å lage en case som utvikles til et rollespill. Dette skal spilles i klassen. Oplegget ivaretar også utvikling av skriftlige ferdigheter ved at elevene skal lære å skrive en rapport basert på det som hendte i rollespillet.

    Det følger med et arbeidsark til elevene med nyttige ord, uttrykk og formuleringer som kan være til støtte i rollespillet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 11:34

  4. Gründeruka

    Hvilken produktidé kan være aktuell for butikk med skoleungdom som målgruppe, evt. skolens egen butikk? I dette tverrfaglige prosjektet skal elevene arbeide som gründere og konkurrere om den beste produktidéen. Alle klassens fag skal på en eller annen måte innlemmes i prosjektet. Underveis i prosjektet skal elevene føre skriftlig logg. Resultatet av prosjektarbeidet skal presenteres på dag 3 for en jury. Presentasjonen skal være på max 5 minutter og inneholde en 60 sekunders engelsk reklamesnutt (maxtid). Resten av presentasjonen kan være på norsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 20.11.2012 09:03

  5. What do I need for my first toolbox? - Electricity and electronics

    The students use the software program Photo Story 3 or another similar program to create a visual storyline of what they will need to do to purchase the contents of their
    first toolbox. The digital story will include images, a voice-over, and may include music.

    The task description is given on a separate worksheet.

    Photo: Copyright Fremmedspråksenteret

    Svein Anders Kvellestad - 24.10.2013 13:35