Search page

Søket fant 9 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Kubisme - "kubehus" som skal brukes til oppbevaring eller dekorasjon

    Portrett av Picasso malt av Juan Gris

    Line Johnsen - 14.05.2013 09:43

  2. World Famous Designers - Design, Arts and Crafts

    I dette opplegget øver elevene muntlige ferdigheter, først og fremst forberedt muntlig kommunikasjon, siden elevene, med utgangspunkt i sine kunnskaper om en verdenskjent designer, skal lage en presentasjon og fremføre denne i klassen. Elevene trener også digitale ferdigheter og leseferdigheter, som her innebærer å forstå, tolke og sammenholde opplysninger i en tekst om World Famous Designers og andre tekster fra internett. Elevene jobber i små grupper på 2-3 eller individuelt og skal som sluttprodukt også lage en bildecollage med tilhørende tekst.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 10:21

  3. Chair-building basics - Design, Arts and Crafts

    Elevene trenes opp i leseferdigheter som innebærer å forstå, tolke og sammenholde opplysninger i teksten om chair-building basics og lærer faglig vokabular knyttet til dette programområde. De tilegner seg kunnskaper om stolens utvikling gjennom ulike stilperioder.

    Med opplegget følger en tekst for lesing, arbeidsark til elevene (tasks 1-3) og forslag til en video som kan brukes for å illustrere prosessen bak å lage en stol for hånd.

    Svein Anders Kvellestad - 25.01.2013 10:41

  4. Colours

    Et undervisningsopplegg som inneholder fire ulike arbeidsark knyttet til temaet farger, som enten kan arbeides med i en sammenheng eller brukes som mindre opplegg på 1-2 times varighet. Elevene jobber i par, grupper eller individuelt og arbeider med idiomatiske uttrykk som inneholder et "fargeord", de skriver dikt og lager en historie basert på uttrykket i et maleri. Opplegget øver ordinnlæring og både skriftlige og muntlige ferdigheter.
    Bilde: Kjøpt hos Dreamstime

    Svein Anders Kvellestad - 12.03.2013 18:21

  5. Create your own logo - Design, Arts and Craft

    Dette opplegget tar for seg hvordan man utarbeider en logo (idéutvikling, skisser etc.). Teoristoffet blir gjennomgått på engelsk (bla. farge- og formteori), og presentasjonen av oppgaven skal være på engelsk - både muntlig og/eller skriftlig. Hovedvekten legges på skriftlige og digitale ferdigheter. Opplegget inneholder arbeidsark med teori, elevoppgave og forslag til vurdering med vurderingskriterier. Flere nettressurser oppgis også for faglig påfyll og inspirasjon. Bilder inkludert i opplegget er enten kjøpt fra Dreamstime eller Creative Commons fra Wikipedia Commons.

    Svein Anders Kvellestad - 15.02.2013 14:00

  6. Research Project: Fibres & Textiles -- and Design for Valentine's Day Table Setting

    Aims:

    • Learn about various fibres, their properties and how they are used to make textiles
    • Learn to use written sources critically as a basis for an oral presentation
    • Learn about the tradition of Valentine's Day
    • Create a design for Valentine's Day Table Setting

    End product:

    • 5-15 minute oral presentation, supported by posters, drawings and sample materials
    • A design for Valentine's Day Table Setting

    Jan Espen Andresen - 23.01.2014 12:49

  7. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  8. Vocational English Vg1 YF Design og håndverk

    Opplegg for å sette seg inn i nytt ordforråd ved oppstart av yrkesfaglig engelsk.

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 14:19

  9. Designing a comfortable chair - Design, Arts and Crafts

    Elevene trenes opp i leseferdigheter som innebærer å forstå, tolke og sammenholde opplysninger i et tekstutdrag fra Designing a Comfortable Chair og lærer faglig vokabular knyttet til dette programområdet gjennom å løse skriftlige oppgaver. Elevene skal også tegne sin egen drømmestol, beskrive denne og tenke seg til hvordan de kan selge ideen sin til en fremtidig produsent.

    Med opplegget følger en tekst for lesing med vokabularliste, arbeidsark til elevene (tasks 1-4) og forslag til websider som kan brukes som en inspirasjon.

    Svein Anders Kvellestad - 25.01.2013 11:28