Search page
Søket fant 9 resultater på 0.06 sekunder.
Søkeresultater
-
Turning and the lathe: Basic vocabulary and oral presentation with strategies
When you have finished this lesson you should know:
- What is driving the lathe and the basic principles of turning
- How the lathe holds and rotates the workpiece
- How the lathe holds and moves the cutting tool
The student should be able to:
- explain the main parts of the lathe
- how the lathe works and the turning process
- explain how they made an assignment in the workshop
Torleif Sleveland - 13.05.2013 17:35
-
BESØK UTANFRÅ
Besøk av fagpersonar i klasseromet har stor verdi, utan omsyn til utdanningsnivå.
Frode Løvik - 12.11.2013 14:16
-
Social competance/social skills (ikke ferdig)
Innhold:
Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden
Læringsmål:
Forstå barn
Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:
Kunne disse begrepene
Cooperation with children- samhandling mellom barn
Responsibility=Ansvar
Assertiveness=Selvhevdelse
Self-control=Selvkontroll
Emphaty=empati
Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør
Grunnleggende ferdigheter:
Lese
IKT
skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47
-
Eksamensforberedelse
Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale.
Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.
Tid: 2-4 uker.
halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09
-
Farger og former
Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).
Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole.
Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05
-
TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer
Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.
Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45
-
Terrorisme - Tverrfaglig prosjekt (FYR)
Engelsk: Språklæring, Muntlig kommunikasjon, Skriftlig kommunikasjon, Kultur, samfunn og litteratur
Medier og Kommunikasjon: Mediedesign og medieuttrykk, Mediekommunikasjon, Medieproduksjon
Samfunnsfag: Internasjonale forhold, Politikk og Demokrati
Sluttprodukt:
- Diktanalyse i engelsk
- Bokdesing i mediefag
- Samfunnsfaglig artikkel om terrorisme i samfunnsfag
kari.anne.kjerstad@akademiet.no - 01.12.2015 15:55
-
Tverrfaglig arbeid med motorblokk
Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.
Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.
Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20
-
Open pit mining
Elevene leser tekster om ulike typer dagbrudd og nødvendig utstyr for å drifte disse. De jobber i grupper og lager en presentasjon som fokuserer på en type drift. Opplegget tar omlag 6 skoletimer.
Læringsmål:
Martin Almaas - 31.10.2013 11:34