Search page

Søket fant 98 resultater på 0.062 sekunder.

Søkeresultater

  1. Good hygiene at the workplace

    Oversette tekst, dra ut informasjon, lage instruks

    Eleven skal i dette opplegget gjøre flere ting. Han skal først lese en norsk tekst om hygiene på kjøkkenet. Teksten skal deretter oversettes fritt ved hjelp av vedlagt vokabular, det vil si at eleven skal gjengi hovedtemaene. Han behøver ikke oversette ordrett. Til slutt skal eleven bruke oversettelsen som utgangspunkt for å skrive en instruks for hva som er god hygiene på et kjøkken. Lærer bør i forkant ha snakket om hva en instruks er.

    marinab - 14.05.2013 10:59

  2. The Digestive System

    Elevane jobbar tverrfagleg med fordøyingssystemet. Dei lærer vokabular knytt til tema samt bruk av ordbok. Vokabularet dei tileignar seg skal dei bl.a. nytte når dei skal skrive ein faktatekst om fordøyingssystemet. Dei øvar dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 14.05.2013 11:10

  3. Formidle erfaringer fra praksis på engelsk

    Formidle erfaringer fra praksis på engelsk ved bruk av digitale hjelpemidler som bilder og video.

    Dette opplegget må samordnes med programfaglærerne slik at det er en del av et prosjekt i forbindelse med utplassering eller liknende.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 12:25

  4. BusyTeacher: Free Printable Worksheets For Busy Teachers Like YOU!

    Free printable worksheets and lesson plans for every busy teacher. Find printable worksheets on any topic: vocabulary, grammar, listening, reading, writing and speaking!

    Her kan du logge deg inn og få tilgang til uttallige arbeidsoppgaver!

    siwaina - 14.05.2013 12:26

  5. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  6. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  7. LEXIN — Hovedside

    Dette er en bildeordbok med begreper og ord som kan være nyttige på ulike yrkesretninger.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:04

  8. How To Build A Shed - Part 3 Building & Installing Rafters

    Shannon from http://www.house-improvements.com/shed shows you how to build a shed from start to finish. This video shows how to build the rafters for the roof.

    Torleif Sleveland - 15.10.2013 13:41

  9. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  10. Tool of the trade

    Eleven viser fram et verktøy elvene trenger i sin framtidige yrkesutøvelse etter prinsippet «show-and-tell».

    Bjarne Skuggen - 13.05.2013 16:56

  11. Tools in the Workshop

    Elevene skal lage en skisse av verkstedet der de har mye av den praktiske undervisningen sin. Dette gjør de i verkstedet i engelsktimene eller i programfagtimene. De skal gjøre det så detaljert som mulig ut fra sitt mestringsnivå, få med navn på verktøy, sager og utstyr som er plassert der. Når det er gjort, skal alt de har tegnet inn oversettes til engelsk. Da har de kanskje behov for å gå tilbake i klasserommet for å jobbe med PC eller andre hjelpemidler. Hele arbeidet kan gjerne gjøres med både engelsklærer og programfaglærer til stede.

    siwaina - 13.05.2013 18:01

  12. Teachers Resources | Quizlet

    Dette er en fin side for å gjøre ordlæring lettere.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 08:46

  13. It`s All in the Hair: Hair Stylist. Make a Leaflet

    • Students make a leaflet by using Microsoft Publisher
    • Students practise different basic skills (reading, writing, talking, digital skills)
    • They also use Cooperative Learning techniques (placemat) to learn the vocabulary from their line of work

    Tatjana Berg - 05.11.2013 10:54

  14. Casualty challenge paramedic game

    Casualty challenge paramedic game is a wonderful game for practising listening skills and vocational English.

    Irina Pattaeva - 21.02.2014 11:29

  15. English Vocabulary - LanguageGuide.org

    En nett-side (med bilder) som tar for seg enkle ord og uttrykk på engelsk.

    siwaina - 04.03.2014 09:27

  16. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  17. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  18. Joan Baxter - Tapestry Artist

    Joan Baxter is a tapestry artist living in the highlands of Scotland offering work for both the private and public sectors as well as tapestry weaving courses.

    Anbefalt av Ingunn Abrehamsen DH lærer Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:11

  19. A Weaverly Path - film

    A Weaverly Path offers an intimate, visually stunning portrait of Swiss-born tapestry weaver Silvia Heyden and captures the inner dialogue and meditations of an extraordinary artist in the moments of creation. The film follows Heyden during a year of weaving and reflection. Heyden creates works inspired by the Eno River in Durham, North Carolina and shares how nature, music, her Bauhaus influences, and her life experiences anchor and inform her weaving. Heyden is a 20th century modernist whose body of work redefines the art of modern tapestry.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 20:09

  20. The Secret Life of Art: art periods, interdisciplinary project in Design and Crafts

    Students have to collect and record information about different art periods; thus, they practise basic skills such as reading and writing. Working with different sources -primary and secondary- is imperative for the project. Each group makes one piece of clothing or collage to represent the art period (vocational education class)

    Tatjana Berg - 15.01.2014 10:08

Pages