Search page

Søket fant 25 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  3. Undervisningsopplegg om Customer service

    CUSTOMER SERVICE

    1. The students will discuss the importance of customer service in groups of 4-5. (10 min.)
    2. The students make their own presentations about customer service. (80 min.)
    3. Role play. “Act out a scene where you show excellent customer service” and film it.(45 min.)
    4. Make a kahoot http://create.kahoot.it/#login?next= about the do’s and don’ts in the field of customer service.(45 min.)
    5. Play the kahoot quizzes.

    Ragnhild Kaland - 23.04.2014 14:20

  4. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  5. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  6. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  7. Women in the Kitchen

    I denne læringsaktiviteten jobbar elevane med ulike ting. Opplegget er i hovudsak ei lytteøving ved bruk av podcast, men tek opp aktuelle tema som likestilling og kjønnsfordelinga på professionelle kjøkken. I tillegg får elevane øva dialektforståing og ulike variasjonar av engelsk. Elevane jobbar med spørsmålsark medan dei lyttar til podcasten. Spørsmåla kan ein nytte til vidare diskusjon om likestilling og kjønnsfordeling, og t.d. samanlikne med Noreg. 

    kribef - 18.12.2014 07:55

  8. Presentation of my future profession

    Arbeidsark med stikkord til innhold i muntlig presentasjon av yrke knyttet til eget utdanningsprogram. (Kan også benyttes til skriftlig presentasjon)

    krilin - 23.10.2013 15:51

  9. Teenage Pregnancy in the USA

    Undervisningsopplegg der elevene lærer om tenåringsgraviditet i USA. Opplegget inneholder små skriveoppgaver, samtale, videosnutter, en film (Juno) og skriving av resonnerende tekst med karakter.

    elikje - 07.02.2014 11:48

  10. Fritidsaktiviteter for tenåringer

    Elevene lager «stands» og brosjyrer. De skal presentere en eller flere brosjyrer der de beskriver hva ungdom med ulike interesser kan gjøre av aktiviteter sommer- og/eller vinterstid i sitt nærmiljø. Presentasjonen bør overtale ungdommer til å bli med på aktivitetene.

    metteor - 19.12.2013 13:07

  11. ATV-prosjekt, Vg1 TIP, Godalen vgs.

    Elevene på TIP, Godalen VG1, lager ATV'er i løpet av vår-terminen. Prosjektet skaper mye engasjement og et uvanlig gruppefokus. Fellesfagene hadde en mulighet for å henge seg på dette engasjementet med å yrkes- og praksisrette. For de ulike aktivitetene i norsk og engelsk, se lenkene under. 

    For detaljer om ATV bygging må man henvende seg til TIP på Godalen.

    Torleif Sleveland - 10.02.2015 13:01

  12. Electric Dreams: Gadgets from the Past

    In the BBC documentary Electric Dreams, a British family and their home are stripped of all modern technology to live a life of decades past. They start out in the year 1970, and for each new day (= new year), they are given new technology that was launched that particular year. We follow the family through three decades and three episodes (one hour each): the 1970s, the '80s and the '90s.

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:51

  13. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  14. Teens and sex

    Føraktivitet: diskutere temaet hvor elevene får finne ord som kan være aktuelle for prosjektet og det aktuelle temaet. F.eks: prevensjon, overgrep, seksuell trakassering, etikk, moral, grensesetting, debut.(de kan jobbe i par, grupper, rotasjon etc.) oppsummering på tavlen til slutt.

    Oppgave:
    TEENS AND SEX

    Stine Pettersen - 13.10.2015 15:31

  15. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  16. Lokale mattradisjoner

    Elevene skal presentere lokal tradisjonsmat for turister. De skal også lage lokal tradisjonsmat. I løpet av prosjektet skal elevene lære om lokal mat, lage lokal mat, og presentere lokal matkultur for turister. Sluttproduktet skal være en stand for turister om lokale mattradisjoner. Her skal det presenteres smaksprøver og informasjon om lokal matkultur. Informasjonen kan være i form av en brosjyre, photostory-film eller annet.

    guri.duesten@stfk.no - 01.12.2015 15:16

  17. Treretters Meny - Muntlig Presentasjon

    3-retters meny fra valgfritt land som presenteres på engelsk. Muntlig presentasjon m. evt. skriftlig tilleggsmateriell.

    Skriftlig (programfag): Oppskrifter og fremgangsmåte (evt. på norsk).

    Muntlig utspørring av engelsk- og programfaglærer.

    Rammer for muntlig presentasjon:

    Lag en presentasjon (ppt/prezi) om mat fra et valgfritt land. Presentasjonen bør inneholde

    jarleh - 01.12.2015 15:54

  18. ActivePupils

    Kjære kollega,

    Som mangeårig språklektor, og nå rektor, vil jeg gjerne dele med deg og dine engelsklærere mine 200 lærerike og humoristiske rollespill til engelskundervisningen på 5.-10. trinn og i v.g.s. Rollespillene er gratis og ligger på ActivePupils.com.

    ---------------------

    Torleif Sleveland - 04.02.2016 13:45

  19. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  20. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

Pages