Search page

Søket fant 60 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. How to operate a construction machine

    Kort differensiert skriveoppgåve om anleggsmaskiner. Elevane skal skrive kort om ei valfri anleggsmaskin, og gi ei kort beskriving av kva maskina blir brukt til og korleis denne fungerer. Elevane skal også skrive noko om korleis ein brukar maskina på ein trygg måte. Oppgåva kan også vere utgangspunkt for ein munnleg aktivitet.

    Grunnleggjande dugleik: å kunne uttrykkje seg skriftleg og munnleg.

    kribef - 13.05.2013 15:11

  3. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  4. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  5. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  6. Listening | GetEnglishLessons.com

    Listening activities, conversation lessons, songs, grammar with worksheets

    Tatjana Berg - 30.01.2014 13:09

  7. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  8. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  9. Undervisningsopplegg om Customer service

    CUSTOMER SERVICE

    1. The students will discuss the importance of customer service in groups of 4-5. (10 min.)
    2. The students make their own presentations about customer service. (80 min.)
    3. Role play. “Act out a scene where you show excellent customer service” and film it.(45 min.)
    4. Make a kahoot http://create.kahoot.it/#login?next= about the do’s and don’ts in the field of customer service.(45 min.)
    5. Play the kahoot quizzes.

    Ragnhild Kaland - 23.04.2014 14:20

  10. Typisk Norsk - barnehage og skole

    Students choose an age group at childcare (1 years old, two year olds, etc.) and prepare information about this age group. They will research and use their experiences from work practice to prepare a presentation about what is typical Norwegian for children in their chosen age group.

    Bronia Hamilton - 18.11.2014 15:30

  11. International business

    Elevene skal lære seg å handle med internasjonale aktører på engelsk.

    Fellesfaglærere i engelsk og programfag må seg i mellom avgjøre hva som passer best å gjøre i de respektive fagene. All skriftlig og muntlig kommunikasjon skal foregå på engelsk.

    siwaina - 02.12.2014 15:35

  12. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  13. Plan and make an international lunch

    Students will make lunch based on recipes from a randomly chosen country. Countries are drawn before the students plan a meal. We have allocated 8 hours, split in 2 parts. The first part is planning, while the second part is the execution. The task will focus on written and oral skills, as well as the ability to convert measurements.

    inghau - 14.04.2015 10:56

  14. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  15. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  16. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  17. The Moose and the Sparrow

    Innhold:

    Dette opplegget tar utgangspunkt i en litterær tekst, The Moose and the Sparrow av Hugh Garner, og er delt opp i tre faser med spesiell fokus på lese- og skrivestrategier. Metodene er utarbeidet av Skrivesentret og finnes i heftet «I Skrivende Stund».

    Fase 1 Førskriving og lesing: Tenkeskriving

    Alternativ 1: Tenkeskriving til et bilde eller tegning (5 minutter)

    Alternativ 2: Tenkeskriving til et bilde om person, sted og tid (10-15 minutter)

    ginarn - 14.05.2013 12:48

  18. The Sales Clerk

    Undervisningsopplegget er ment å trene elevene i muntlig kommunikasjon knyttet til kjøp og salg. Dette opplegget krever lite utstyr, men noe forberedelser knyttet til useful phrases og situasjonstilpasset språk. På Youtube finnes det flere snutter som viser "good customer service".

    Læringsmål: Styrke ordforråd og situasjonstilpasset språk knyttet til fremtidig yrke.

     

     

    anch0604 - 11.09.2013 15:19

  19. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  20. Women in the Kitchen

    I denne læringsaktiviteten jobbar elevane med ulike ting. Opplegget er i hovudsak ei lytteøving ved bruk av podcast, men tek opp aktuelle tema som likestilling og kjønnsfordelinga på professionelle kjøkken. I tillegg får elevane øva dialektforståing og ulike variasjonar av engelsk. Elevane jobbar med spørsmålsark medan dei lyttar til podcasten. Spørsmåla kan ein nytte til vidare diskusjon om likestilling og kjønnsfordeling, og t.d. samanlikne med Noreg. 

    kribef - 18.12.2014 07:55

Pages