Search page

Søket fant 18 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  2. Tool of the trade

    Eleven viser fram et verktøy elvene trenger i sin framtidige yrkesutøvelse etter prinsippet «show-and-tell».

    Bjarne Skuggen - 13.05.2013 16:56

  3. Joan Baxter - Tapestry Artist

    Joan Baxter is a tapestry artist living in the highlands of Scotland offering work for both the private and public sectors as well as tapestry weaving courses.

    Anbefalt av Ingunn Abrehamsen DH lærer Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:11

  4. Internasjonalt samarbeid gjennom ungdomsbedrift

    Skuleåret 2013-2014 deltok elevar i medium og kommunikasjon på vg2 i eit samarbeid med elevar på andre linjer i Sverige, Spania og Italia.

    Denne filmen viser læringsutbytte av å samarbeide på tverss av landegrensene. Filmen er planlagt, innspelt og produsert av medieelevar på Mo og Jølster vgs, no Hafstad vgs.

    oledev - 21.10.2014 12:02

  5. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  6. Photo story from "PTF-work"

    Selvstendig tverrfaglig oppgave som eleven jobber med i løpet av, for eksempel, en to-ukers PTF-periode.

    lisbeham@vfk.no - 10.02.2015 09:49

  7. Create your own logo - Design, Arts and Craft

    Dette opplegget tar for seg hvordan man utarbeider en logo (idéutvikling, skisser etc.). Teoristoffet blir gjennomgått på engelsk (bla. farge- og formteori), og presentasjonen av oppgaven skal være på engelsk - både muntlig og/eller skriftlig. Hovedvekten legges på skriftlige og digitale ferdigheter. Opplegget inneholder arbeidsark med teori, elevoppgave og forslag til vurdering med vurderingskriterier. Flere nettressurser oppgis også for faglig påfyll og inspirasjon. Bilder inkludert i opplegget er enten kjøpt fra Dreamstime eller Creative Commons fra Wikipedia Commons.

    Svein Anders Kvellestad - 15.02.2013 14:00

  8. ATV-prosjekt, Vg1 TIP, Godalen vgs.

    Elevene på TIP, Godalen VG1, lager ATV'er i løpet av vår-terminen. Prosjektet skaper mye engasjement og et uvanlig gruppefokus. Fellesfagene hadde en mulighet for å henge seg på dette engasjementet med å yrkes- og praksisrette. For de ulike aktivitetene i norsk og engelsk, se lenkene under. 

    For detaljer om ATV bygging må man henvende seg til TIP på Godalen.

    Torleif Sleveland - 10.02.2015 13:01

  9. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  10. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  11. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  12. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  13. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

  14. Terrorisme - Tverrfaglig prosjekt (FYR)

    Engelsk: Språklæring, Muntlig kommunikasjon, Skriftlig kommunikasjon, Kultur, samfunn og litteratur

    Medier og Kommunikasjon: Mediedesign og medieuttrykk, Mediekommunikasjon, Medieproduksjon

    Samfunnsfag: Internasjonale forhold, Politikk og Demokrati

     

    Sluttprodukt:

    • Diktanalyse i engelsk
    • Bokdesing i mediefag
    • Samfunnsfaglig artikkel om terrorisme i samfunnsfag

    kari.anne.kjerstad@akademiet.no - 01.12.2015 15:55

  15. Tilhengerlås / A Trailer Hitch Lock

    Læringsoppdrag "Tilhengerlås" i sammenføyning innneholder både norsk og engelsk-oppgaver. Vurdering skal gis i begge fag: programmfag og engelsk.

    Gunta Dale - 09.02.2016 00:24

  16. Læreplanar elektro

    Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57

  17. Læreplanar Helse- og oppvekstfag

    Dette heftet samlar kompetansemåla til helse- og oppvekstfag Vg1, barne- og ungdomsarbeidarfag Vg2 og helsearbeiderfag Vg2. Det kan lette arbeidet med FYR, særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan vere relevante.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 14:15

  18. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20