Search page

Søket fant 10 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Joan Baxter - Tapestry Artist

    Joan Baxter is a tapestry artist living in the highlands of Scotland offering work for both the private and public sectors as well as tapestry weaving courses.

    Anbefalt av Ingunn Abrehamsen DH lærer Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:11

  2. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  3. Oliver Twist by Charles Dickens: mini project

    Students will study the film based on Oliver Twist by Charles Dickens; they will learn about the Victorian age (listening activities from the BBC)

    Students will practise basic skills, such as listening, reading, talking, writing.

    They will search the internet for some information on child labour today (digital skills)

    Tatjana Berg - 24.10.2013 13:17

  4. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  5. A Weaverly Path Film Trailer

    A Weaverly Path offers an intimate, visually stunning portrait of tapestry weaver Silvia Heyden and captures the inner dialogue and meditations of an extraordinary artist in the moments of creation. The film follows the Swiss-born born artist during a year of weaving and reflection. Heyden creates works inspired by the Eno River in Durham, North Carolina and shares how nature, music, her education in the Bauhaus tradition and her life experiences anchor and inspire her weaving. www.aweaverlypath.com

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:07

  6. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  7. Mission: Mars (Communication)

    In a 4-step activity pupils practise reading, writing, speaking, listening and IT skills.

    They are assigned a credit/a passing grade for the activity.

    The objective of the lesson is to stimulate communication in class.

                                     Datagenerert vannspeil på mars. 

    Foto: Science photo library / NTB Scanpix. Lisens: CC by-nc-sa 

    Tatjana Berg - 29.04.2015 15:10

  8. Learn English Teens British Council

    British Council har lenge hatt ulike ressursar for elevar og lærarar innanfor britisk engelsk språk og kultur. Learn English Teens er særskilt tilpassa ungdommar, og har ulike aktivitetar og ressursar innanfor ulike tema og ferdigheiter. Fleire aktivitetar er interaktive og elevane får umiddelbar respons. 

    Hovudkategoriane er;

    kribef - 25.11.2015 14:25

  9. Terrorisme - Tverrfaglig prosjekt (FYR)

    Engelsk: Språklæring, Muntlig kommunikasjon, Skriftlig kommunikasjon, Kultur, samfunn og litteratur

    Medier og Kommunikasjon: Mediedesign og medieuttrykk, Mediekommunikasjon, Medieproduksjon

    Samfunnsfag: Internasjonale forhold, Politikk og Demokrati

     

    Sluttprodukt:

    • Diktanalyse i engelsk
    • Bokdesing i mediefag
    • Samfunnsfaglig artikkel om terrorisme i samfunnsfag

    kari.anne.kjerstad@akademiet.no - 01.12.2015 15:55

  10. Læreplanar elektro

    Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57