Search page
Søket fant 25 resultater på 0.055 sekunder.
Søkeresultater
-
Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet
Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.
Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.
De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.
0612hojo - 23.09.2013 14:52
-
Hair Design: Consultation and After Care
Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.
Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26
-
Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life
Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".
Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.
Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16
-
Tools and workshop
Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.
Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.
ginarn - 04.12.2013 09:49
-
Modellskip (TIP)
Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.
Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00
-
Milling - Turning - Drilling (Outline)
Milling - Turning - Drilling (Outline)
Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30
-
Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1
I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.
Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19
-
The Restaurant of your Dreams
Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.
Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04
-
Social competance/social skills (ikke ferdig)
Innhold:
Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden
Læringsmål:
Forstå barn
Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:
Kunne disse begrepene
Cooperation with children- samhandling mellom barn
Responsibility=Ansvar
Assertiveness=Selvhevdelse
Self-control=Selvkontroll
Emphaty=empati
Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør
Grunnleggende ferdigheter:
Lese
IKT
skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47
-
Teens and sex
Føraktivitet: diskutere temaet hvor elevene får finne ord som kan være aktuelle for prosjektet og det aktuelle temaet. F.eks: prevensjon, overgrep, seksuell trakassering, etikk, moral, grensesetting, debut.(de kan jobbe i par, grupper, rotasjon etc.) oppsummering på tavlen til slutt.
Oppgave:
TEENS AND SEXStine Pettersen - 13.10.2015 15:31
-
Eksamensforberedelse
Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale.
Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.
Tid: 2-4 uker.
halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09
-
Naturbruk Ponsse
Mål: Elevene skal tilegne seg nok teknisk språk på engelsk til å kunne bruke programmet tilfredsstillende (funksjonalitet)
Relevans: Tilegne seg erfaring ved bruk av simulator, god nok til praktisk bruk av maskinen senere i henhold til fagets krav. Gir trening før VG2.
FYR undervisningsopplegg, utarbeidet av Harald Natvik, Kjell Arne Myrvold, Hilde L Lunde, Marie Storevik, Denise Pillay-Pettersen og Robert T Hvidsten. Oslo 17.nov
harald.natvik@hfk.no - 17.11.2015 15:53
-
Lokale mattradisjoner
Elevene skal presentere lokal tradisjonsmat for turister. De skal også lage lokal tradisjonsmat. I løpet av prosjektet skal elevene lære om lokal mat, lage lokal mat, og presentere lokal matkultur for turister. Sluttproduktet skal være en stand for turister om lokale mattradisjoner. Her skal det presenteres smaksprøver og informasjon om lokal matkultur. Informasjonen kan være i form av en brosjyre, photostory-film eller annet.
guri.duesten@stfk.no - 01.12.2015 15:16
-
Farger og former
Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).
Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole.
Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05
-
TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer
Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.
Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45
-
Ambulance Paramedic Report
What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.
spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40
-
Terrorisme - Tverrfaglig prosjekt (FYR)
Engelsk: Språklæring, Muntlig kommunikasjon, Skriftlig kommunikasjon, Kultur, samfunn og litteratur
Medier og Kommunikasjon: Mediedesign og medieuttrykk, Mediekommunikasjon, Medieproduksjon
Samfunnsfag: Internasjonale forhold, Politikk og Demokrati
Sluttprodukt:
- Diktanalyse i engelsk
- Bokdesing i mediefag
- Samfunnsfaglig artikkel om terrorisme i samfunnsfag
kari.anne.kjerstad@akademiet.no - 01.12.2015 15:55
-
Column drill press and drill bits presentation
Elevene forklarer korrekt bruk av søyleboremaskin og ulike spiralbor ved hjelp av Power Point. De gir også tilbakemelding på to av de andre elevenes presentasjoner.
anny8@vaf.no - 03.02.2016 15:12
-
Etisk handel
Etisk handel, med kompetansemål dekket i service og samferdsel, og engelsk.
ingvild.karsrud@oppland.org - 01.12.2015 15:55
-
Læreplanar elektro
Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.
pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57