Search page

Søket fant 46 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Keep the Wheels Turning: Cycling in London

    Photo: Tatjana Berg. CC-by-nc-sa

    Pupils learn new vocabulary, watch and listen to a video clip from YouTube, prepare a short speech and write an instruction: How to Use Boris Bikes

    Tatjana Berg - 14.05.2013 11:12

  2. HEALTH AND SAFETY AT THE CONSTRUCTION SITE

    Skriveoppgåve der elevar på bygg og anleggsteknikk (vg1 og vg2) jobbar med helse, miljø og tryggleik. Elevane skal førebu eit skriv eller ei brosjyre for sine kollegar som ikkje har norsk som morsmål. Elevane kan ta utgangspunkt i ein anleggsplass dei kjenner til, og nytte fagkunnskap om HMT til å løyse oppgåva.

    kribef - 14.05.2013 11:44

  3. Grammar and Poetry

    Grammar used as building blocks in poetry

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 10:39

  4. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  5. Crime Reporter / Journalist

    Oppgaver knyttet til journalistyrket med utgangspunkt i videoklipp.

    Monica Nordeng - 12.09.2011 11:05

  6. Reader's Theater

    Dette er et fint hjelpemiddel for å jobbe med muntlig i klassen.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 09:00

  7. Handel over landegrenser - TIP

    Elevene skal bruke engelsk til å skrive en instruksjon til handel over landegrenser. Målet er at elevene skal lære seg regler ved handel med andre land, og kunne uttrykke dette på engelsk- noe som er høyst relevant i arbeidslivet.

    Mariann Svendsen - 17.11.2013 11:57

  8. When will smartphone batteries get smart?

    Elever svarer på spørsmål om smarttelefonteknologi basert på nyhet fra BBC, og skriver om egen erfaring med smarttelefoner.

    Mål: Elevene skal forstå hovedinnhold og detaljer i en engelsk tekst om smarttelfonbatterier, og skal kunne formidle kunnskapen videre til data- og elektronikklærer.

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne lese og å kunne skrive.

    Julia Day - 18.03.2014 13:07

  9. Joan Baxter - Tapestry Artist

    Joan Baxter is a tapestry artist living in the highlands of Scotland offering work for both the private and public sectors as well as tapestry weaving courses.

    Anbefalt av Ingunn Abrehamsen DH lærer Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:11

  10. Food and Nutrients

    Innføringsoppgaver i emnet næringsstoffer. Elevene lager en liste over hva de selv har spist dagen før, plasserer disse matvarene i en matsirkel, øver på ordene på Quizlet, søker informasjon om hvilke næringsstoffer hver enkelt matvare inneholder, og samtaler om hva de evt. bør spise mer eller mindre av.

    Etter økta skal elevene kunne:

    elikje - 16.01.2014 10:22

  11. Cholera in Papua New Guinea | Global Education

    The link targets reasons for cholera, treatment and prevention. The topic can be used as an interdisciplinary project. Students improve reading, understanding, listening and speaking skills (e.g. class discussion). The link below is a set of video clips focused on water-based diseases.

    (http://www.worldvision.com.au/resources/SchoolResources/PNGResource.aspx?id=792ec31e-5acc-41ad-8974-0c97d295cbfa)

    Tatjana Berg - 14.05.2014 09:27

  12. Any Day Can Be A Bad Day. A Wedding Planner (written communication in FYR)

    The activities improve basic skills in reading, talking and writing.

    The final product is a message to a Facebook friend.

    Tatjana Berg - 04.12.2014 14:30

  13. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  14. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  15. Photo story from "PTF-work"

    Selvstendig tverrfaglig oppgave som eleven jobber med i løpet av, for eksempel, en to-ukers PTF-periode.

    lisbeham@vfk.no - 10.02.2015 09:49

  16. Kubisme - "kubehus" som skal brukes til oppbevaring eller dekorasjon

    Portrett av Picasso malt av Juan Gris

    Line Johnsen - 14.05.2013 09:43

  17. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  18. Constructions and Instructions

    Based on the Landmarks in Construction text from Workshop vg1 Bygg- & anleggsfag, and Strømmen vgs’ bridge construction exercise, this lesson plan deals with understanding competence aims, writing instructions and assessing an end product.

    Teaching objectives. Pupils should:

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 11:54

  19. The Moose and the Sparrow

    Innhold:

    Dette opplegget tar utgangspunkt i en litterær tekst, The Moose and the Sparrow av Hugh Garner, og er delt opp i tre faser med spesiell fokus på lese- og skrivestrategier. Metodene er utarbeidet av Skrivesentret og finnes i heftet «I Skrivende Stund».

    Fase 1 Førskriving og lesing: Tenkeskriving

    Alternativ 1: Tenkeskriving til et bilde eller tegning (5 minutter)

    Alternativ 2: Tenkeskriving til et bilde om person, sted og tid (10-15 minutter)

    ginarn - 14.05.2013 12:48

  20. Forestry - Timber Production

    Elevane jobbar med å lese og forstå fagtekst om tømmerproduksjon samt fagvokabular knytt til dette. Tema er skogsplanting og det arbeidet som krevst i førebuing og vedlikehald av plantefelt. I tillegg lærer elevane om ulike vanlege tresortar og deira karakteristikkar og bruksområde. Elevane får øving i dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 13.05.2013 15:33

Pages