Search page

Søket fant 5 resultater på 0.051 sekunder.

Søkeresultater

  1. A presentation on the chain saw, the timber wagon or on how to cut and delimb a tree.

    Trinn/nivå: VG2
    Emne: Forestry

    Kort beskrivelse:

    Tverrfaglig opplegg for elever på VG2 Skogbruk. Eleven skal velge et emne og skal gjennomføre en muntlig/praktisk presentasjon/demonstrasjon om dette på engelsk hvor både programfaglærer og engelsklærer er til stede og gir karakter på presentasjonen.

    Læringsmål:

    ginarn - 20.02.2014 10:28

  2. Daily routines

    Opplegget går ut på å lage en "Top 10 List" av daglige rutiner innenfor eget utdanningsprogram (hest og hovslag, naturbruk, landbruk og gartneri, fisk og fangst osv).

    Det er et skriftlig og muntlig opplegg som primært vurderes muntlig, men kan også vurderes skriftlig.

    Tverrfaglig undervisningsopplegg der programfagslærer og fellesfagslærer samarbeider.

    Opplegget er utarbeidet litt generelt slik at det kan tilpasses ulike utdanningsprogram innenfor Naturbruk. Man tilpasser derfor opplegget til programområdet til elevene.

    ann-katrin.knudsen@tvedestrandamli.vgs.no - 02.12.2014 15:25

  3. Naturbruk Ponsse

    Mål: Elevene skal tilegne seg nok teknisk språk på engelsk til å kunne bruke programmet tilfredsstillende (funksjonalitet)

    Relevans: Tilegne seg erfaring ved bruk av simulator, god nok til praktisk bruk av maskinen senere i henhold til fagets krav. Gir trening før VG2.

    FYR undervisningsopplegg, utarbeidet av Harald Natvik, Kjell Arne Myrvold, Hilde L Lunde, Marie Storevik, Denise Pillay-Pettersen og Robert T Hvidsten. Oslo 17.nov

    harald.natvik@hfk.no - 17.11.2015 15:53

  4. Forestry - Timber Production

    Elevane jobbar med å lese og forstå fagtekst om tømmerproduksjon samt fagvokabular knytt til dette. Tema er skogsplanting og det arbeidet som krevst i førebuing og vedlikehald av plantefelt. I tillegg lærer elevane om ulike vanlege tresortar og deira karakteristikkar og bruksområde. Elevane får øving i dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 13.05.2013 15:33

  5. Translate the Nine Ethical principles of horsemanship

    Goal

    - The students can read the English text and translate the text to Norwegian

    - The students can make their own ethical principles/stable rules/code of conduct for the school stable

     

    The students read and translate the German Federation nine ethical principles. In small groups, they make their own principles based on the ones they read. The class agrees to nine final principles, written in Norwegian, and they are this year’s ethical principles for the school stable.

     

    alexandrab@student.uia.no - 26.11.2019 19:07