Search page

Søket fant 43 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Biopoem

    Nyttig for å hjelpe eleven til å trenge inn i teksten og personbeskrivelser

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 10:43

  2. Vurdering av muntlige tekster

    Skjema for vurdering av muntlig framlegg.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 12:07

  3. Grammar and Poetry

    Grammar used as building blocks in poetry

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 10:39

  4. Meet the Somalis - Including illustrated stories about Somalis in the UK

    Meet the Somalis is a collection of 14 illustrated stories depicting the real life experiences of Somalis in seven cities in Europe: Amsterdam, Copenhagen, Helsinki, Leicester, London, Malmo, and Oslo.

    Use the stories of those in Leicester or London to discuss social issues in the UK or simply use the texts as an alternative form of text to discuss. The story of the family in Oslo is rather poignant.

    Bronia Hamilton - 14.11.2013 09:41

  5. Blackout by Emily Barr: reading a novel (Quick Reads)

    The assignment is focused on reading, understanding, role playing, and writing a news report.

    Students can improve all basic skills while working with the assignment.

    Tatjana Berg - 13.02.2014 10:31

  6. A Long Way Gone by Ishmael Beah, (novel online; full text)

    The material can be used to study literature and global issues.

    The book is written by a former child soldier. The language is not diffiicult and can be easily understood by pupils. Ishmael tells the story of his life in Sierra Leone and later in Canada.

    The interview with Ishmael Beah (NDLA/FYR) can be useful too.

    Students can compare and contrast Ishmael Beah and the fictional character of Dia from Blood Diamond.

    Tatjana Berg - 16.10.2014 09:36

  7. The Last Leaf by O`Henry (a short adaptation of the famous story, 18 min.)

    The short film can be complementary  in teaching The Last Leaf by O`Henry (the short story is published in Targets)

    The film has subtitles too.

    Tatjana Berg - 08.12.2014 20:32

  8. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  9. Poetry and Songwriting

    Dette er et undervisningsopplegg i engelsk som skal hjelpe elever til å forstå og anvende poetiske virkemidler som "Rhyming/Rhyme Scheme" og "imagery: similes & metaphors" og få hjelp i den kreative prosessen med å skrive et eget dikt og/eller sangtekst.

    Jan Espen Andresen - 29.11.2013 13:25

  10. Edgar Poe`s Gothic Fiction (Collaborative Learning)

    Students practise different basic skills by watching two animations, taking notes, writing a Gothic Story and recording it with sound effects.

     

    Tatjana Berg - 30.04.2015 11:23

  11. A Weaverly Path Film Trailer

    A Weaverly Path offers an intimate, visually stunning portrait of tapestry weaver Silvia Heyden and captures the inner dialogue and meditations of an extraordinary artist in the moments of creation. The film follows the Swiss-born born artist during a year of weaving and reflection. Heyden creates works inspired by the Eno River in Durham, North Carolina and shares how nature, music, her education in the Bauhaus tradition and her life experiences anchor and inspire her weaving. www.aweaverlypath.com

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:07

  12. Indigenous Literature: Butterflies

    A lesson plan for working with Patricia Grace's Butterflies focussing on cultural differences and understanding. This is particularly related to the following competency goal from Kommunikasjon og Samhandling: grunngi og vurdere eigne haldningar og veremåtar når omsorg og utvikling hos brukaren er målet, uavhengig av kultur, religion, livsførsel og funksjonsnivå hos den andre

    Goal: Students will gain an understanding of different cultures value different things and that this can lead to misunderstandings when cultures meet.

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 09:54

  13. The Moose and the Sparrow

    Innhold:

    Dette opplegget tar utgangspunkt i en litterær tekst, The Moose and the Sparrow av Hugh Garner, og er delt opp i tre faser med spesiell fokus på lese- og skrivestrategier. Metodene er utarbeidet av Skrivesentret og finnes i heftet «I Skrivende Stund».

    Fase 1 Førskriving og lesing: Tenkeskriving

    Alternativ 1: Tenkeskriving til et bilde eller tegning (5 minutter)

    Alternativ 2: Tenkeskriving til et bilde om person, sted og tid (10-15 minutter)

    ginarn - 14.05.2013 12:48

  14. The Importance of Being Esperanza

    Hispanics in the USA

    Reading and Writing: Pupils read some chapters from The House on Mango Street by Sandra Cisneros, do exercises focused on vocabulary and grammar and then write their own texts inspired by the author: A letter to a character from the book and a vignette about their dream house.

    Listening Comprehension: Pupils listen to an interview with Sandra Cisneros and answer some questions.

    Tatjana Berg - 13.05.2013 15:39

  15. Working with picture books

    Differensiert skriveoppgåve som tek for seg biletbøker. Elevane jobbar med kvar si biletbok og ser på korleis bilete og tekst er brukt, farge, uttrykksmåtar og balanse mellom tekst og bilete. Oppgåva dekkjer dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving. Sluttproduktet er ein analysetekst.

    kribef - 13.05.2013 17:12

  16. Short story analysis - The Hitch-Hiker

    Dette er et opplegg for å lære elevene fomatet short story og om Roald Dahl.

    Elevene får i oppgave å lese novella enten som tegneserie eller originaltekst, med en lekseprøve (multisvarsoppgave på Fronter) i den påfølgende timen.

    I den neste dobbeltimen går vi i gjennom novelleformatet og ser filmen, og begynner å skrive en novelleanalyse av The Hitch-Hiker. Lekse til neste time er å gjøre ferdig denne med innlevering på Fronter.

    Pål Aarsæther - 12.11.2013 13:28

  17. Designprosjekt: lydbokomslag

    - Tittel: Lydbokcover
    - Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    - Emner: Photoshop, design, lesing og drøfting av noveller med yrkesfaglig lesefokus, arbeid med engelsk vokabular
    - Tidsramme: 3-4 uker
    - Idé og utarbeidelse: Frode Heichelmann og Malin Waaler, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    frohe120369 - 20.02.2014 14:56

  18. Digital billedfortelling

    Elevene velger en tekst fra læreboka i engelsk. Teksten tolkes i form av digital billedfortelling basert på egne bilder. Sluttproduktet blir en video hvor elevene har lest inn tekst og lagt inn fotografier som underbygger budskapet.

    larskristia - 22.09.2014 14:08

  19. A Baker's Dozen

    Elevane jobbar med temaet baking. Elevane jobbar med tekstar, omgrep og vokabular knytt til temaet. Opplegget består av tre delar. Første del inneheld førebuande aktivitetar der elevane les forteljinga «A Baker’s Dozen» og finn ut om historia til baking/brød. I andre del jobbar elevane med vokabular for baking og bakevarer. I siste del jobbar elevane med oppgåver knytt til filmen «Wallace and Gromit: A Matter of Loaf and Death». Alle dei grunnleggande ferdigheitene blir dekt i større eller mindre grad. 

    kribef - 13.11.2014 14:32

  20. Character Wrap, Focus on Literature

    Students work with a literary text discussing different characters and their challenges.

    The activity helps stimulate class/group discussions and practise writing  short texts.

     

    Tatjana Berg - 03.09.2015 11:32

Pages