Search page

Søket fant 60 resultater på 0.062 sekunder.

Søkeresultater

  1. Work procedure

    Elevene skal lage prosedyrer for arbeidsoperasjoner på engelsk mens de er ute i praksis. Dette vil ende opp i både skriftlig og muntlig sluttprodukt som kan vurderes med karakter av både yrkesfaglærer og engelsklærer.

    Opplegget kan brukes på alle yrkesfaglige linjer.

    1306olto - 23.09.2013 15:24

  2. Lag din egen tegnefilm

    Dette er et tegnefilmprogram hvor elevene selv kan lage tegnefilmer på norsk og engelsk.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:22

  3. Dialog på arbeidsplassen i tegnefilmform

    Elevene skal i løpet av økta skrive en dialog på engelsk i tegnefilmform. De skal bruke sine digitale ferdigheter, og kunnskap fra programfagene til å formulere en dialog som kunne foregått på arbeidsplassen sin. Elevene står fritt til å dikte hva som skjer i filmen, men målet er at dialogen skal være knyttet opp mot noe som de har hatt om i programfagene sine.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:04

  4. Sweet tooth

    Elevane jobbar med dessert- og bakeoppskrifter, der dei i prosessen tileignar seg fagbegrep, forståing for fagstoff og mål og mengder. Elevane skal reflektere over val av oppskrifter, omsetje desse og auke porsjonsmengde av ei oppskrift. Dette skal resultere i eit skriftleg arbeid som blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent, ev. med karakter.

    kribef - 15.10.2013 11:30

  5. Writing about your practice period

    Denne oppgaven gir elevene mulighet til å reflektere i etterkant av en praksisperiode. Oppgaven er en skriveøkt hvor elevene besvarer spørsmål om sine forhold med kolleger og kunder, hvilke utfordringer de har hatt, hva de har lært, og om perioden har bekreftet eller avkreftet deres valg av yrkesvei.

    Grunnleggende ferdigheter som jobbes med er skriving, samt bruk av digitale hjelpemidler om oppgaven skrives på PC.

    Læringsmål for økten er å øke vokabularet og språkferdighetene generelt, samt å kunne skrive om egen studieretning på engelsk.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 10:51

  6. Handel over landegrenser - TIP

    Elevene skal bruke engelsk til å skrive en instruksjon til handel over landegrenser. Målet er at elevene skal lære seg regler ved handel med andre land, og kunne uttrykke dette på engelsk- noe som er høyst relevant i arbeidslivet.

    Mariann Svendsen - 17.11.2013 11:57

  7. Jack the Apprentice: At the garage

    The assignment suggests 3 step activities focused on oral and written communication (basic skills)

    Tatjana Berg - 18.02.2014 12:58

  8. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  9. English for Teens by British Council

    The link provides texts at different levels, video clips, listening activities, grammar and vocabulary exercises, tips for improving different basic skills and much more.

    The link has a selection of worksheets and downloads.

    Tatjana Berg - 03.12.2013 21:02

  10. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  11. Writing a Letter of Complaint

    Hvordan man skriver og svarer på en formell skriftlig klage på en tjeneste eller produkt.

    Jan Espen Andresen - 12.09.2014 09:51

  12. Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30

  13. " I chose to look the other way"

    Undervisningsopplegget har fokus på HMS. Utgangspunktet er diktet "I chose to look the other way" av Don Merrill som er et forståelig og konkret dikt. Diktet er basert på en sann historie. Opplegget inkluderer ordinnlæring og forståelse av innholdet ved hjelp av kahoot-quizer og film (10 min). Elevene skal deretter skrive en tekst der de gjør diktet om til en fortelling.

    Lisbeth Andersland - 23.04.2014 15:21

  14. Occupations in Building and Construction

    Elevane jobbar med yrka på bygg og anleggsfag. Dei vel eit av yrka som programområdet leier til, og fordjupar seg i dette. Vidare vel ei form å presentere det dei har fordjupa seg i, anten munnleg eller skriftleg. Mottakargruppa for denne presentasjonen er ei tenkt gruppe med utvekslingsstudentar på besøk i Noreg. Elevane kan også velje ulike innfallsvinklar til kva dei vil presentere frå yrket. Opplegget øver skriftleg og munnleg kommunikasjon, fagvokabular og digitale ferdigheiter. 

     

    kribef - 03.12.2014 10:34

  15. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  16. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  17. How to argue for a case in a written text

    The object of the lesson is to teach the students how they can argue for a case by referring to statistics, similar situations, experts, and research in their written texts.

    elikje - 14.04.2015 10:47

  18. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  19. Photo story from "PTF-work"

    Selvstendig tverrfaglig oppgave som eleven jobber med i løpet av, for eksempel, en to-ukers PTF-periode.

    lisbeham@vfk.no - 10.02.2015 09:49

  20. A Trip to the US

    Opplegget kan brukes innenfor alle programområder og fokuserer på relevans. Gjennom å planlegge en tenkt reise til USA får elevene trening i innhenting og bearbeiding av relevant informasjon på nett. Elevene vil også få økt innsikt i amerikansk kultur og geografi. Elevene må også utarbeide et reisebudsjett. Dette er ferdigheter som elevene vil trenge i yrkeslivet og på fritiden.

    anch0604 - 11.09.2013 16:28

Pages