Search page

Søket fant 6 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Bybygging - Klasseoppgave om velferdsstaten. Helsefremmende Arbeid, Yrkesutøvelse, Kommunikasjon/samhandling, Naturfag, Norsk muntlig

                                                        Undervisningsopplegg

    Tittel på undervisningsoppgaven: Bybygging

    Fag:
    Naturfag, Yrkesutøvelse

    Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon/samhandling og norsk muntlig

    Nivå:
    VG 1

    Tidsbruk:

    ida.oddvin.andersen@nfk.no - 28.05.2015 13:19

  2. Debatt - Den kvinnelige anatomi

    Elevene skal være kjent med teori om debatt. Undervisningsopplegget benytter et skriftlig debattinnlegg fra Marta Breen og et debattprogram fra NRK. Sluttproduktet skal være et skriftlig debattinnlegg.

    marbaa1 - 27.03.2014 12:50

  3. Barns oppvekst i dag og på 1800-tallet

    Læringssamarbeidet tar utgangspunkt i barns oppvekst og liv i dag og på 1800-tallet. Elevene bruker fagkunnskap innen utviklingspsykologi, sosialfag og etikk for å gi en teoretisk ramme rundt temaet. Kunnskap om kost og ernæring i helsefag brukes for å undersøke matens betydning i dag og på 1800-tallet.  Vi leser litteratur om barns oppvekst i de ulike historiske tidsepokene.  Et mål er å se vår tids tenkning om barn og barndom i lys av historien. 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 12:54

  4. Rus blant ungdom

    I dette prosjektet skal elevene utforske temaet rus blant ungdom, både i et psykologisk, kulturelt og sosialt perspektiv. Her vil årsakene til - og følgene av - rusavhengighet stå sentralt. Elevene skal lære å analysere og anvende fagteori og litteratur. De skal lære ulike skriveroller, både utforskende og faktabaserte.

    Foto: HASTYWORDS, pixabay.com / Lisens: Public Domain

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 14:20

  5. Brosjyre om livsstil

     

     Elevene skal lage en brosjyre om sammenheng mellom livsstil og livskvalitet.

     

    odny.kjelbergnes@ntfk.no - 19.10.2016 12:38

  6. Enkel retorikk til muntlig fremføring

    Elevene skal lære seg retoriske grunnregler til bruk når de forbereder og gjennomfører muntlige fremlegg som foredrag og tale. Læringsmål: Elevene skal lære seg å snakke fritt, ikke lese opp. De skal også lære seg å ta i bruk det de har lært, ikke gjenfortelle.

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne uttrykke seg muntlig, å kunne uttrykke seg skriftlig, å kunne lese

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 17:57