Search page

Søket fant 8 resultater på 0.061 sekunder.

Søkeresultater

  1. Påvisning av næringsstoffer i melk - rapport som fotostory

    Elevene påviser karbohydrater og proteiner i melk. Underveis i øvelsen tar elevene bilder. Rapporten fra øvelsen skal leveres som fotostory 

    larskristia - 09.01.2015 11:01

  2. Tekst: ”Strandblondine” av Bertrand Besigye

    Tekst: ”Strandblondine” av Bertrand Besigye

    Tid: 90 min. Innbefatter både felles oppgaver og studiespesifikke.

    Tenkeskriving, assosiasjonsskriving, diskusjon.

    Laget på bakgrunn av opplegg av Johanne Husum.

    inghja - 13.05.2013 15:57

  3. Helsemagasin

    Mediefaglig magasin med naturfaglig innhold

    Elevene skal lage et helse- og livsstilsmagasin. Elevene skriver hver sin artikkel med egne bilder og intervjuer. Artiklene sette sammen til et magasin med forside.

    larskristia - 13.10.2014 14:22

  4. Engelsk nyhetsreporter/journalist

    I mange medieyrker må man kommunisere via internett som reportere/journalister osv. via videokonferanse, chat, mobil, sosiale medier osv. Dette gjelder spesielt hvis man jobber i et internasjonalt selskap er nyhetsreporter i krig eller man skal dekke en nyhetshendelse på direkten på tv osv.

    Forslag til scenario:

    - Krigsreporter i utlandet

    - tv-reporter for en engelskspråklig tvkanal

    - Dekke en fødsel i dyrepark

    - Dekke en begivenhet i et engelskspråkelig land (feks. USA, Storbritannia)

    niclin - 11.12.2013 11:35

  5. Reklame og målgrupper, vg1

    I denne oppgaven skal elevene:

    britt.guro.sather@bleiker.vgs.no - 09.02.2015 16:17

  6. Reklamekampanje

    Programfaglærere og norsk- og engelsklærere samarbeider om et reklameprosjekt for elever på medier og kommunikasjon. Etter en grundig gjennomgang av markedskommunikasjon i programfagtimene, skal elevene utarbeide en reklamekampanje for et fiktivt produkt. Elevene skal utarbeide en fremdriftsplan, en markedsplan, en spørreundersøkelse, "finne opp" et produkt, lage reklamekampanjen og deretter presentere produktet og kampanjen. Elevene jobber med dette både i programfagtimene og fellesfagstimene.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:48

  7. Vær varsom-plakaten!

    Dette undervisningsopplegget dreier seg om hvilke forhåndsregler man må ta når man skriver om offentlig kjente personer og det å legge ut informasjon om andre mennesker i det offentlige rom. Hensikten med opplegget er å gjøre elevene mer bevisste de uskrevne og skrevne normene og reglene som gjelder både privatpersoner og offentlige personer på nett og i andre mediekanaler.

    Foto: Corbis, NTB/Scanpix. CC-by-sa

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 12:39

  8. Writing a News Report

    Journalist

    Lage en nyhetsrapport på engelsk på bakgrunn av et intervju, støttet av relevante fotografier. Elevene oppfordres til å ta tak en lokal nyhet.

    Å kunne uttrykke seg skriftlig i medier og kommunikasjon innebærer å utforme tekster i ulike sjangere til bruk i ulike medier. Det innebærer også å kunne skrive et variert og presist språk.

    Jan Espen Andresen - 13.05.2013 15:44