Search page

Søket fant 8 resultater på 0.048 sekunder.

Søkeresultater

  1. Adaptasjon av skjønnlitteratur: vi lager hørespill!

    Elevene får en innføring i dramatisk litteratur, med spesielt fokus på stemmebruk. Deretter skal elevene lese en tekst (eventyr, novelle, dikt, etc) som de skal adaptere til et hørespill. Manuset er utgangspunkt for hørespillet som tas opp på telefon eller gjennom bruk av lydredigeringsprogrammet Audicity. De endelige hørespillene blir vurdert og spilt for klassen.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 17.06.2013 09:50

  2. Reklamefilm om miljø og gjenbruk

    PROSJEKTET: Lage en reklamefilm på mellom 30 og 60 sekunder med temaet miljø og gjenvinning.

    BESKRIVELSE AV REKLAMEFILMEN:

    Det skal lages en reklamefilm med temaet miljø og gjenvinning. Reklamefilmen skal rettes mot ungdom.

    Elevene tar utgangspunkt i brosjyrer lærer gir ut. Det kan være f.eks gjenvinning, resirkulering, gjenbruk m.m.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:43

  3. The Revenge - et hørespill uten ord!

    Hørespill uten ord!

    Andrew Sachs (jfr. Manuel i «Hotell i særklasse») fikk i 1978 BBC til å kringkaste sitt berømte hørespill (ca 25 min.) uten ord – bare med lydeffekter - kalt The Revenge. Det kan være vanskelig å få lasta ned, men en mulighet er her, hvor du også finner et 4 minutters intervju med Sachs først:

    Svein Anders Kvellestad - 23.05.2013 13:49

  4. Lydprosjekt: lyddrama på engelsk

    • Tittel: Lydprosjekt: lyddrama på engelsk
    • Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    • Emner: Kreativ skriving, drama, Hollywood-modellen, manusskriving, lydeffekter, planlegging, redigering
    • Tidsramme: Engelsk: to uker; mediefag: tre uker (gjerne overlappende)
    • Ide og utarbeidelse: Malin Cerense Straumsnes Myrbakken og Frode Heichelmann, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    Et tverrfaglig opplegg som involverer fagene engelsk, mediedesign og medieproduksjon

    frohe120369 - 20.02.2014 15:57

  5. Tverrfaglig samarbeid om lyrikk og animasjon

    Dette arbeidet er et samarbeid mellom norsk og programfagene i medier og kommunikasjon. Elevene har i forkant av prosjektet jobbet noe med lyrikk. De skal selv skrive et dikt som skal være utgangspunkt for manus til en animasjonsfilm i programfagene. De skal i løpet av perioden gjennomføre en fagsamtale med norsklærer om temaene lyrikk og filmteori, som blir vurdert. I etterkant av prosjektet skriver elevene et tverrfaglig refleksjonsnotat.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 21.05.2014 10:51

  6. Lydprosjekt: radioteater på engelsk

    Tverrfaglig gruppeprosjekt: mediedesign, medieproduksjon,mediekommunikasjon, engelsk muntlig og skriftlig for VG1, Medier og kommunikasjon.

    annetov - 13.03.2014 12:38

  7. Adaptasjon av eventyr: vi lager hørespill!

    Elevene skal velge seg ut et eventyr og utarbeide et manus til et hørespill. Elevene har fått en innføring i adaptasjon og sjangeren hørespill i forkant av arbeidet. Manuset skal godkjennes av faglærer før elevene setter i gang med å ta opp hørespillet. Det ferdige resultatet blir vurdert av faglærer og elevene.

    Læringsmål:

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 14:45

  8. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18