Search page

Søket fant 9 resultater på 0.077 sekunder.

Søkeresultater

  1. Helse- og oppvekstfag, VG1 - muntlig fremføring og skriftlig innlevering

    Denne oppgaven er todelt. Elevene får 4 timer på seg (pluss hjemmearbeid). Eleven skal ha en muntlig fremføring og i tillegg levere en skriftlig fagtekst.

    Oppgaven går ut på at eleven skal velge ett kompetansemål fra programfaget helsefremmende arbeid og lage en muntlig fremføring om dette kompetansemålet.
    Den andre delen av oppgaven er at eleven skal skrive en fagtekst der han/hun forteller om et yrke innen helsesektoren. Eleven kan godt ta utgangspunkt i et yrke som han/hun har lyst til å jobbe med når eleven er ferdig utdannet.

    Anniken Solfjeld Pedersen - 23.04.2013 11:24

  2. Eksempelrapport - større rapport i Prosjekt til fordjuping - Helse- og oppvekstfag

    Mange elevar spør etter ein rapport som er ferdig skriven, for å sjå kva me lærarar ynskjer skal stå i rapporten. Me gir gjerne elevane ein mal, men for mange kan det vere vanskeleg å vite kva ein skal skrive, korleis ein skal skrive det og formulere seg.

    Siv Reidun - 14.03.2014 16:22

  3. Tverrfaglig FYR-oppgave: Litteratur med fokus på Alf Prøysens diktning for barn

    GRUPPEOPPGAVE

    Tema: Litteratur - med fokus på Alf Prøysens diktning for barn

    I ukene 46, 47 og 48 skal alle elevene i 2BU arbeide med en FYR – oppgave. Dere skal jobbe med kompetansemål fra alle programfag og fellesfag med unntak av samfunnsfag. Det vil bli undervisningsøkter i fagene, se oversikt på timeplan under. Forøvrig oppløses timeplanen disse ukene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 08.12.2014 12:10

  4. Matematikk og helse i et måltid

    Elevene beskriver næringsstoffene i dette måltidet, i tillegg til at de beregner energiinnhold og gjør om enheter i oppskriften.

    Foto: Jon-Are Berg-Jacobsen Aftenposten/NTB Scanpix. Lisens: CC-by-nc-sa

    Elevene velger selv oppskrifter og lager maten på kjøkkenet.

    Dag Vassbotn - 14.05.2013 09:51

  5. Health and nutrition

    Tverrfagleg opplegg HO og engelsk

    pernille.sordal@t-fk.no - 13.10.2015 16:17

  6. Læreplanar Helse- og oppvekstfag

    Dette heftet samlar kompetansemåla til helse- og oppvekstfag Vg1, barne- og ungdomsarbeidarfag Vg2 og helsearbeiderfag Vg2. Det kan lette arbeidet med FYR, særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan vere relevante.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 14:15

  7. Chocolate Chip Cookies, anyone?

    Elevene skal lære om kultur og tradisjon i USA.
    Lære å regne om amerikanske måleenheter til norske.
    Lese og forstå en oppskrift
    Lære om hygiene og ernæring
    Forklare prosessen og resultatet på engelsk.

    Bilde: Evan-Amos (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

    Julie Bjørnstad - 07.06.2016 09:34

  8. Levekostnader for unge

    Beregne levekostnader for ungdom (sunn kostholdsplan, klær, mobiltelefoni, boutgifter, osv.)

    Alle fem grunnleggende ferdigheter.

    cecilie.tvede@tvedestrandamli.vgs.no - 08.02.2016 17:42

  9. Gratis skolelunsj

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er temaet skolelunsj, og hvorvidt den bør være gratis eller ikke. I programfaget helse- og oppvekst får elevene nødvendig bakgrunnskunnskap om energi- og næringsinnhold i mat og om god folkehelse. I norsk lærer elevene om argumentasjon og hvordan man skriver en artikkel (resonnerende tekst). Elevene skal se et filmklipp og lese tre artikler som handler om gratis skolelunsj.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 28.11.2012 09:04