Search page

Søket fant 35 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Stereotyping – us and they?

    A teaching design that empowers the individual through cooperative learning and prevents labeling and stereotyping of groups of individuals through an understanding of covert discrimination in digital media and face to face. The lessons will mainly strengthen the pupils' ability to express themselves orally.The end product of the lessons will be a poster produced by each group to be shared among the rest of the class.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.11.2012 10:49

  2. Top Gear Race Across Japan Part 2

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:26

  3. Top Gear Botswana adventure Part 1

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 12:57

  4. Top Gear Killing A Toyota Part 1, 2 & 3

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:07

  5. Top Gear Jeremy drives the smallest car in the world at the BBC

    Presentasjon

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 13:28

  6. Funny car stories

    Opplegget øver forståelse av vitser med relevant tema. Elevene skal lese og forstå vitser/morsomme historier på engelsk. Før lesing av vitsene jobber elevene med førlesingsaktiviteter for å være best mulig forberedt for å forstå innholdet og ta poengene. Opplegget er først og fremst rettet mot elever med lav måloppnåelse i engelsk, og søker og gi disse en positiv opplevelse av engelskfaget og mestringsopplevelse. Opplegget trener den muntlige ferdigheten i form av muntlige aktiviteter i førlesingsoppgave, samt lesing av tekst.

    Lisbeth Andersland - 13.05.2013 15:02

  7. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  8. Blackout by Emily Barr: reading a novel (Quick Reads)

    The assignment is focused on reading, understanding, role playing, and writing a news report.

    Students can improve all basic skills while working with the assignment.

    Tatjana Berg - 13.02.2014 10:31

  9. A Pig in a Poke or How to Complain Successfully

    The activities help practise basic skills: speaking and writing.

    Students play roles by complaining about a product or service.

    Next, the model text - a letter of complaint - is analysed in pairs and in class (the link )

    Finally, each student writes a letter of complaint.

    Tatjana Berg - 03.12.2013 21:08

  10. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  11. Channels

    Trinn/nivå: VG2Emne: English in the media and aspects of entertainment and culture
    Content:

    • English in the media
    • Aspects of entertainment and culture
    • Language and Communication
    • Presenting opinions formally and informally

    Learning aims:

    Using different listening and reading strategies

    Presenting opinions formally and informally

    ginarn - 18.06.2014 09:07

  12. New Company

    Dette er en type rollespill som oppfordrer til høy grad av muntlig aktivitet og samarbeid.

    Lillian Markussen - 23.04.2014 13:29

  13. Undervisningsopplegg om Customer service

    CUSTOMER SERVICE

    1. The students will discuss the importance of customer service in groups of 4-5. (10 min.)
    2. The students make their own presentations about customer service. (80 min.)
    3. Role play. “Act out a scene where you show excellent customer service” and film it.(45 min.)
    4. Make a kahoot http://create.kahoot.it/#login?next= about the do’s and don’ts in the field of customer service.(45 min.)
    5. Play the kahoot quizzes.

    Ragnhild Kaland - 23.04.2014 14:20

  14. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  15. Does American Soft Power Affect You and Your Classmates?

    Students practise basic skills by doing a survey and writing / delivering a speech.

    In advance  students keep a record of their meeting with American culture (a week record/diary)

    The activity targets communication and writing skills.

    The final product - a speech- can be recorded by using an app / software (lydinnspilling)

     

    Tatjana Berg - 12.03.2015 11:29

  16. How to argue for a case in a written text

    The object of the lesson is to teach the students how they can argue for a case by referring to statistics, similar situations, experts, and research in their written texts.

    elikje - 14.04.2015 10:47

  17. The Moose and the Sparrow

    Innhold:

    Dette opplegget tar utgangspunkt i en litterær tekst, The Moose and the Sparrow av Hugh Garner, og er delt opp i tre faser med spesiell fokus på lese- og skrivestrategier. Metodene er utarbeidet av Skrivesentret og finnes i heftet «I Skrivende Stund».

    Fase 1 Førskriving og lesing: Tenkeskriving

    Alternativ 1: Tenkeskriving til et bilde eller tegning (5 minutter)

    Alternativ 2: Tenkeskriving til et bilde om person, sted og tid (10-15 minutter)

    ginarn - 14.05.2013 12:48

  18. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

  19. Role play - Right or wrong?

    Parvis arbeid hvor elever vil bli bedt om å lage et lite rollespill, og tilskuerne får mulighet til å kommentere hva de har vært vitne til.

    Stig Warvik - 24.04.2014 14:21

  20. Describe the Picture

    Undervisningsopplegget er ei øving i å beskrive det dei ser på eit bilete. Elevane sit saman i par eller i små grupper og beskriv det dei ser på bilete. Dei andre prøvar å teikne det som blir fortalt. Elevane nyttar støttevokabular som preposisjonar, adjektiv osb. i tillegg til yrkesfagleg vokabular i beskrivingane. Opplegget dekkjer den grunnleggjande ferdigheiten innanfor munnleg kommunikasjon.

     

    kribef - 03.02.2015 14:05

Pages