Search page

Søket fant 58 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  3. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  4. Språklab uten vegger

    SNAKKE: Dialogtrening, språklab uten vegger. Dette er såkalt «lukkede» hodesett som effektivt stenger ute lyd fra omgivelsene og tillater uforstyrrede samtaler. Dette er utprøvd lokalt på Åssiden. Man trenger et hodesett per elev. Hensikten er å styrke muntlig engelsk- eller norskkompetanse gjennom autentisk 1-1 dialog med via kommunikasjonsprogrammer som Skype.

    Målet er å innarbeide dette til en mer institusjonalisert/permanent praksis integrert i utvekslingsprogrammet. Bruke fagterminologi i norsk og engelsk. Alle skal få trening i muntlig praksis effektivt.

    19067302 - 19.02.2014 14:02

  5. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  6. Blackout by Emily Barr: reading a novel (Quick Reads)

    The assignment is focused on reading, understanding, role playing, and writing a news report.

    Students can improve all basic skills while working with the assignment.

    Tatjana Berg - 13.02.2014 10:31

  7. Tools and workshop

    Dette opplegget er ment for Elektro, men kan også brukes på TIP. Hvis opplegget skal brukes på TIP må verktøy og nettstedene tilpasses programfaget for TIP.

    Fokus i opplegget er at elevene skal kunne lære seg engelske navn på de verktøy som de bruker til vanlig. De skal også lære seg å søke opp slike navn på internett, på nettsteder der man kan forvente at en elektriker kan bruke. Til slutt skal man kunne visualisere sine arbeidsplasser gjennom å kunne oversette denne visualiseringen til skriftlig og så til muntlige oppgaver.

    ginarn - 04.12.2013 09:49

  8. Guided tour of the workshops

    Guided tour of the workshops

    Mari Eig - 07.01.2014 10:37

  9. Modellskip (TIP)

    Mål for undervisningsopplegget: Elevene skal bygge og male et modellskip. Arbeidsprosessen skal dokumenteres på engelsk i en arbeidslogg, samt presenteres for klassen og faglærere.

    Mariann Svendsen - 16.06.2014 11:00

  10. New Company

    Dette er en type rollespill som oppfordrer til høy grad av muntlig aktivitet og samarbeid.

    Lillian Markussen - 23.04.2014 13:29

  11. Typisk Norsk - barnehage og skole

    Students choose an age group at childcare (1 years old, two year olds, etc.) and prepare information about this age group. They will research and use their experiences from work practice to prepare a presentation about what is typical Norwegian for children in their chosen age group.

    Bronia Hamilton - 18.11.2014 15:30

  12. Brakes: oral communication in FYR (mechanics)

    Pupils practise different basic skills: writing, talking, reading and IT literacy.

    Warm up activity: 3 min. writing about brakes

    Pair work: discussing questions in pairs (the set of questions aboout the brake system)

    Role play: pupils write a dialogue between a mechanic and an American tourist that has faulty brakes.

    Follow up activity: Pupils can read Drive in a motorcar by Roald Dahl (short story analysis)

    The website www.wikihow gives step by step instructions on different operations in the garage.

    Tatjana Berg - 04.12.2014 10:32

  13. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  14. Does American Soft Power Affect You and Your Classmates?

    Students practise basic skills by doing a survey and writing / delivering a speech.

    In advance  students keep a record of their meeting with American culture (a week record/diary)

    The activity targets communication and writing skills.

    The final product - a speech- can be recorded by using an app / software (lydinnspilling)

     

    Tatjana Berg - 12.03.2015 11:29

  15. Plan and make an international lunch

    Students will make lunch based on recipes from a randomly chosen country. Countries are drawn before the students plan a meal. We have allocated 8 hours, split in 2 parts. The first part is planning, while the second part is the execution. The task will focus on written and oral skills, as well as the ability to convert measurements.

    inghau - 14.04.2015 10:56

  16. Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Fyr opplegget VG2 Engelsk høsten 13 - HMS

    Brigitte Bakke - 28.01.2014 13:25

  17. Relate Your Experiences From Work Placement (PTF) in English

    Dette er et undervisningsopplegg der elevene kan bruke sine kunnskaper fra praksisperioden i både norsk- og engelskfaget. Det er lagt opp til skriftlig vurdering i norsk og muntlig vurdering i engelsk. Varigheten kan tilpasses.

    liv.r.stenberg@gmail.com - 18.11.2014 15:53

  18. Jamie Oliver

    Elevene skal se på flere episoder av "Jamie`s 30-minute-meals».

    Underveis bearbeides stoffet ved oversetting av gloser og uttrykk og svar på spørsmål.

    0904arst - 11.09.2013 15:50

  19. Case i frisørfaget

    Dette er en tverrfaglig oppgave i frisørfaget og i engelsk. Elevene får utlevert case som skal løses og presenteres på engelsk. Denne oppgaven passer best mot slutten av skoleåret, når elevene har opparbeidet seg teorikunnskap i frisørfaget.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Læringsmålene for denne oppgaven er å videreutvikle ordforrådet i engelsk, kommunisere med kunder på engelsk, samt vurdere kunders behov for deretter å velge riktig løsning.

    Annica Ellingsen - 06.11.2013 15:29

  20. Create your identity

    Elevene skal konstruere en engelskspråklig identitet. De skal lage et logisk liv til denne personen, formalia som navn, adresse, utdanning, jobb, familie, men også ta med hendelser. Elevene skal på "Blind Date" på kafé med sin person, og må forberede seg på å ha noe å snakke om fra livet sitt. De kan ha så mange forskjellige dater som tiden tillater.

    Læringsmål: Føre en samtale på engelsk. Bruke bakgrunnsstoff fra engelskspråklig verden i samtalen.

    Grunnleggende ferdigheter: Lesing, skriving, muntlig aktivitet, digitale ferdigheter.

    ginarn - 19.12.2013 09:09

Pages