Search page

Søket fant 18 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. Blackout by Emily Barr: reading a novel (Quick Reads)

    The assignment is focused on reading, understanding, role playing, and writing a news report.

    Students can improve all basic skills while working with the assignment.

    Tatjana Berg - 13.02.2014 10:31

  4. Vurderingskriterier og kompetansemål for engelsk Vg1

    I dette evalueringsskjemaet finner du alle kompetansemålene i engelsk Vg1 brutt ned til mål tilpasset karakternivåene 1 - 2, 3 - 4 og 5 - 6. De grunnleggende ferdighetene for det enkelte målområde; språklæring, muntlig kommunikasjon, skriftlig kommunikasjon og kultur, samfunn og litteratur, er også delt inn i de samme karakternivåene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.02.2015 15:19

  5. Does American Soft Power Affect You and Your Classmates?

    Students practise basic skills by doing a survey and writing / delivering a speech.

    In advance  students keep a record of their meeting with American culture (a week record/diary)

    The activity targets communication and writing skills.

    The final product - a speech- can be recorded by using an app / software (lydinnspilling)

     

    Tatjana Berg - 12.03.2015 11:29

  6. Fritidsaktiviteter for tenåringer

    Elevene lager «stands» og brosjyrer. De skal presentere en eller flere brosjyrer der de beskriver hva ungdom med ulike interesser kan gjøre av aktiviteter sommer- og/eller vinterstid i sitt nærmiljø. Presentasjonen bør overtale ungdommer til å bli med på aktivitetene.

    metteor - 19.12.2013 13:07

  7. The Restaurant of your Dreams

    Et fire ukers undervisningsopplegg for RM, hvor elevene kan jobbe kreativt innenfor det å lage sin egen restaurant. Sluttproduktet er både en muntlig presentasjon og skriftlige tekster inklusive annonse, meny, dagbokside og ordliste.

    Liv Kristin Rasmussen - 12.11.2013 14:04

  8. Engelsk nyhetsreporter/journalist

    I mange medieyrker må man kommunisere via internett som reportere/journalister osv. via videokonferanse, chat, mobil, sosiale medier osv. Dette gjelder spesielt hvis man jobber i et internasjonalt selskap er nyhetsreporter i krig eller man skal dekke en nyhetshendelse på direkten på tv osv.

    Forslag til scenario:

    - Krigsreporter i utlandet

    - tv-reporter for en engelskspråklig tvkanal

    - Dekke en fødsel i dyrepark

    - Dekke en begivenhet i et engelskspråkelig land (feks. USA, Storbritannia)

    niclin - 11.12.2013 11:35

  9. Eksamensforberedelse

    Dette er en oppgave som skal fungere som forberedelse for eksamen for elever i vg2 yrkesfag. Elevene skal i utgangspunktet gå igjennom oppgaven i grupper og lage en muntlig presentasjon for klassen. Hvis faglærer vil, så kan man også be om et skriftlig svar på oppgaven som kan brukes som vurderingsmateriale. 

    Oppgaven er laget med utgangspunkt at elever innenfor yrkesfag gjerne gjør det bra på eksamen hvis de kan finne den yrkesfagrettede oppgaven og anvende sin fagkunnskap på denne.

    Tid: 2-4 uker. 

    halsau@vgs.nfk.no - 14.04.2015 11:09

  10. Our House

    Undervisningsopplegget tek føre seg dei mest vanlege (og mindre vanlege) hustypane ein finn i Storbritannia. Elevane jobbar med vokabularøving og opplegget kan nyttast som inngangsport til temaet hus og husbyggjing. Opplegget er tenkt som ein timeaktivitet utan formell vurdering. Forslag til utvidingar er beskrive nedanfor.

    kribef - 23.02.2015 13:50

  11. Lokale mattradisjoner

    Elevene skal presentere lokal tradisjonsmat for turister. De skal også lage lokal tradisjonsmat. I løpet av prosjektet skal elevene lære om lokal mat, lage lokal mat, og presentere lokal matkultur for turister. Sluttproduktet skal være en stand for turister om lokale mattradisjoner. Her skal det presenteres smaksprøver og informasjon om lokal matkultur. Informasjonen kan være i form av en brosjyre, photostory-film eller annet.

    guri.duesten@stfk.no - 01.12.2015 15:16

  12. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  13. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

  14. Læreplanar elektro

    Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57

  15. Insight selling

    Ekskursjon til nasjonalmuseet for samtidskunst og Engebret Cafe.

    Eleven skal kunne finne frem til, bearbeide og presentere ny informasjon på norsk og engelsk.

    Eleven skal videre skjønne betydningen av fagkunnskap for å kunne presentere på norsk og engelsk samtidskunst på en god måte. Eleven skal kunne forstå service og engelskkunnskapens betydning for Cafe Engebret sin suksess og overlevelse på sikt.

    Julie Bjørnstad - 03.06.2016 10:00

  16. Dos and don'ts in the workshop

    Todelt oppgåve i HMT for elevar på VG1 TIP.  I del 1 tek elevane utgangspunkt i eit bilete frå ein verkstad, der arbeidarane gjer "alt" feil. Elevane skriv ein tekst der dei beskriv kva som vert gjort feil, kvifor det er feil og kva konsekvensar det kan få for arbeidaren. Del 2 er instruksjon/rollespel rundt ein av situasjonane beskrive i biletet. Elevane får øving i både skriftleg og munnleg kommunikasjon, samt øving i samtale og instruksjon. Oppgåva er også praktisk, slik at teorisvake elevar kan bidra på likefot med teoristerke elevar. 

    kribef - 30.08.2016 14:38

  17. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20

  18. The Ultimate Food Truck

    Opplegget er eit gruppearbeid (pararbeid) om fenomenet food truck som stadig blir meir og meir populært og anerkjent, også i Noreg. Elevane jobbar med å utvikle kvart sitt food truck konsept som dei så legg fram munnleg for klassen. Opplegget øvar både digitale og munnlege og skriftlege grunnleggjande ferdigheiter. Som inspirasjon og førebuing til gruppearbeidet kan klassen sjå filmen "Chef" som handlar om ein kokk som startar med food truck.

    Bilde: http://amis30porboston.blogspot.no/2013/05/mayfair.html 

    kribef - 23.02.2015 11:04