Search page

Søket fant 6 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Fiskeboller - arbeid med oppskrift, antall porsjoner, samt svinn.

    Oppgavene tar utgangspunkt i en oppskrift på fiskeboller fått av programfaglærere på RM.

    Elevene må løse ulike oppgaver:

    - Beregne total vekt på fiskefarsen

    - Beregne antall fiskeboller

    - Beregne antall porsjoner oppskriften holder til

    - Beregne mengde hysefilet dersom det skal rekke til 150 porsjoner

    - Finne mengde svinn ved hjelp av matvaretabellen

    - Begrunne hva som er mest lønnsomt å kjøpe: Rundfisk og fietere selv, eller ferdig filetert fisk.

    (Prisene i oppgave 2b må fylles ut selv, evt be elevene undersøke)

    Maria Therese Kirkerud - 11.06.2014 09:13

  2. Lapskaus - mengdeberegning, svinn, råvarepris

    Oppgavene tar utgangspunkt i en oppskrift på lapskaus fått av programfaglærere på RM.

    Elevene må løse ulike oppgaver:

    - Mengdeberegning når antall porsjoner øker

    - Bruke matvaretabellen og finne svinnet for de ulike råvarene

    - Beregninger knyttet til svinn

    - Beregne råvarepris

    Oppgavene som omhandler svinn kan være noe vanskelig med tanke på prosentregningen.

    Maria Therese Kirkerud - 11.06.2014 09:27

  3. Bordkledning

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til "boden", da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her kle en endevegg med stående kledning, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Beregne avstand mellom underliggerne på kledningen.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:20

  4. Grunnmuren

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevne skal løse lærinsgoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til denne "boden", da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her støpe grunnmuren til boden, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Beregne antall kubikkmeter med betong (inkluderer omgjøring mellom enheter).

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:29

  5. Stakittgjerde

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfagslærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs. Elevene skal her sette opp et stakittgjerde rundt en gitt tomt, og må løse ulike oppgaver i forbindelse med dette:

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:58

  6. Møbelmontering

    Denne oppgaven er knyttet til elevenes produksjon av et skap med glassplate i døren, og består av fire små deloppgaver.

    Inneholder også arbeidstegning av skapdøren.

    Laget av Maria Therese Kirkerud (matematikklærer) og Asbjørn Lura (programfaglærer).

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 13:11