Search page

Søket fant 7 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Geometriprosjekt på Bygg- og anleggsteknikk

    Undervisningsopplegget ble gjennomført som et større prosjekt på seks uker (2 dobbeløkter med matematikk per uke) hvor elevene fikk oppgaver i form av Læringsoppdrag. Det inneholder 3 læringsoppdrag som dekker alle kompetansemålene innenfor geometri, og hvor samtlige har forholdsvis lav inngangsterskel. Det er selvfølgelig fint mulig å bruke bare ett eller deler av et læringsoppdrag.

    I prosjektperioden arbeidet vi på verkstedet, samt arbeidsplassene tilknyttet dette.

    Maria Therese Kirkerud - 12.11.2013 13:55

  2. "Pølseveske" - Geometri og kostnadsberegning på DH

    Elevene på DH lager ulike produkter når de arbeider med søm. Et av produktene som noen av elevene lager er en såkalt "pølseveske" (sylinderformet veske). Denne oppgaven tar utgangspunkt i en slik veske, men elevene trenger ikke nødvendigvis ha produsert den.

    Oppgaven tar for seg enkelte geometriske begreper, samt kostnadsberegning. Det er også mange muligheter for å bygge videre på denne.

    Maria Therese Kirkerud - 14.11.2013 12:50

  3. Bordkledning

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til "boden", da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her kle en endevegg med stående kledning, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Beregne avstand mellom underliggerne på kledningen.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:20

  4. Mur av teglstein

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her mure den ene langveggen av teglstein, og må løse ulike oppgaver knyttet til dette:

    - Tegne en skisse i gitt målestokk.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:37

  5. Fliselegging

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her fliselegge et gulv, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Tegne en skisse i gitt målestokk.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:45

  6. Stakittgjerde

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfagslærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs. Elevene skal her sette opp et stakittgjerde rundt en gitt tomt, og må løse ulike oppgaver i forbindelse med dette:

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:58

  7. Volangskjørt - arbeid med begreper knyttet til sirkelen

    Oppgaven omhandler begreper og formler knyttet til sirkelen. Oppgaven egner seg trolig best som samtale/diskusjon, eventuelt som en samarbeidsoppgave.

    Oppgaven egner seg for elever på DH når de har fått noe kjennskap til begreper innenfor tekstilfaget. Det kan være nødvendig å definere hva et volangskjørt er sammen med elevene.

    Det er selvfølgelig mange muligheter for å bygge videre på denne oppgaven.

    Maria Therese Kirkerud - 11.06.2014 08:34