Search page

Søket fant 7 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Husmodellen

    Oppgaven er delt i tre ulike læringsoppdrag som alle bygger på en arbeidstegning (skisse av fasadetegning) av et hus. Lav inngangsterskel på hvert læringsoppdrag. Regning med målestokk, areal, volum, tetthet, prosent, og omgjøring mellom enheter.

    Oppgavene ligger vedlagt, samt fasadetegning.

    Maria Therese Kirkerud - 14.11.2013 14:39

  2. Bordkledning

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til "boden", da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her kle en endevegg med stående kledning, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Beregne avstand mellom underliggerne på kledningen.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:20

  3. Mur av teglstein

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her mure den ene langveggen av teglstein, og må løse ulike oppgaver knyttet til dette:

    - Tegne en skisse i gitt målestokk.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:37

  4. Grunnmuren

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevne skal løse lærinsgoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til denne "boden", da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her støpe grunnmuren til boden, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Beregne antall kubikkmeter med betong (inkluderer omgjøring mellom enheter).

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:29

  5. Fliselegging

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfaglærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs.

    Elevene skal her fliselegge et gulv, og må i den forbindelse løse ulike oppgaver:

    - Tegne en skisse i gitt målestokk.

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:45

  6. Stakittgjerde

    Oppgaven er en av flere matematikkoppgaver som er laget i en samarbeidsgruppe mellom to programfagslærere og en matematikklærer. Oppgaven tar utgangspunkt i en "bod" som elevene skal løse læringsoppdrag til i samtlige moduler på Bygg- og Anleggsteknikk. Oppgaven kan selvfølgelig løses uten at elevene nødvendigvis har kjennskap til boden, da oppgaven inneholder alle opplysningene som trengs. Elevene skal her sette opp et stakittgjerde rundt en gitt tomt, og må løse ulike oppgaver i forbindelse med dette:

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 12:58

  7. Møbelmontering

    Denne oppgaven er knyttet til elevenes produksjon av et skap med glassplate i døren, og består av fire små deloppgaver.

    Inneholder også arbeidstegning av skapdøren.

    Laget av Maria Therese Kirkerud (matematikklærer) og Asbjørn Lura (programfaglærer).

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 13:11