Search page

Søket fant 4 resultater på 0.061 sekunder.

Søkeresultater

  1. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  2. Troll A Gas Platform: Richard Hammond's Engineering Connections and Katie Malua's consert

    Pedagogisk god framstilling av prinsippene som ble bruk da man bygget Troll A plattformen. Eleven lærer at enkle prinsipper innen vitenskapen, oppdaget for lenge siden, ble brukt i stor skala under byggingen av Troll A plattformen. Hammon's illustrasjoner gir en "populistisk" yrkesretting av engelsk og god hjelp i undervisning av blant annet TIP materiallære og Byggfag (forskaling/mur). Språket er grunnleggende og tydelig nok uten teksting til at elevene får et grunnlag for en klassesamtale. Episodene er korte og det går lar seg bruke som variasjonsinnslag i undervisningen.

    Torleif Sleveland - 16.05.2013 10:16

  3. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  4. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20