Search page

Søket fant 3 resultater på 0.046 sekunder.

Søkeresultater

  1. Mjølkeproduksjon og beregninger av volum

    Elevene skal jobbe to og to. De skal måle opp mjølketanken i fjøset vha målebånd eller tommestokk, etterpå skal de regne ut volumet av tanken. På bakgrunn av årsutskriten fra Tine, skal de regne på hvor mye ei ku produserer i gjennomsnitt pr. dag, hvor mye mjølk fjøset leverer pr. tankhenting, hvor stor del av volumet i tanken som brukes i både liter og prosent, sammenligning av produksjonen i forhold til kvote og i forhold til landsgjennomsnitt.

    elifi - 27.03.2014 12:01

  2. Restaurering av gapahuk

    Denne oppgaven er en FYR-oppgave for fagene Naturbasert produksjon for VG1 på Naturbruk og matematikk 1 P-Y, matematikk for VG1 yrkesfagligeutdanninngsprogram.

    Elevene skal i matematikk jobbe med temaet geometri. De skal beregne arealer, mengder og lengder.

    I naturbasert produksjon skal elevene være med på restaurering av gapahuken, beise og legge på takstein. De skal også sette opp et sauegjerde.

    Aktuelle læringsmål for 1P-Y er:

    ltespe17@student.uia.no - 06.02.2018 18:35

  3. Hestehold og matematikk

    Foto: Unni Hofsø. Lisens CC by-sa.

    Hest som veier 500 kg trenger til vedlikehold og lett arbeid: 4,5 fòrenheter pr. dag, 1 fòrenhet rundballe gir 6 kg, 1 fòrenhet høy gir 3 kg - og endel mere regneoppgaver når du har hest.

    Se hele opplegget under ressurser under her:

    Dag Vassbotn - 13.05.2013 17:30