Search page

Søket fant 9 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Adaptasjon av skjønnlitteratur: vi lager hørespill!

    Elevene får en innføring i dramatisk litteratur, med spesielt fokus på stemmebruk. Deretter skal elevene lese en tekst (eventyr, novelle, dikt, etc) som de skal adaptere til et hørespill. Manuset er utgangspunkt for hørespillet som tas opp på telefon eller gjennom bruk av lydredigeringsprogrammet Audicity. De endelige hørespillene blir vurdert og spilt for klassen.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 17.06.2013 09:50

  2. Reklamefilm om miljø og gjenbruk

    PROSJEKTET: Lage en reklamefilm på mellom 30 og 60 sekunder med temaet miljø og gjenvinning.

    BESKRIVELSE AV REKLAMEFILMEN:

    Det skal lages en reklamefilm med temaet miljø og gjenvinning. Reklamefilmen skal rettes mot ungdom.

    Elevene tar utgangspunkt i brosjyrer lærer gir ut. Det kan være f.eks gjenvinning, resirkulering, gjenbruk m.m.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:43

  3. Å lage forside til roman

    Elevene velger seg en roman, leser og diskuterer i lesesirkler ut fra spørsmål og stikkord fra lærer. Deretter lager de en ny forside til sin roman og presenterer denne for klassen. Hensikten er å både jobbe med romansjangeren og sammensatt tekst.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 17.06.2014 11:28

  4. Helsemagasin

    Mediefaglig magasin med naturfaglig innhold

    Elevene skal lage et helse- og livsstilsmagasin. Elevene skriver hver sin artikkel med egne bilder og intervjuer. Artiklene sette sammen til et magasin med forside.

    larskristia - 13.10.2014 14:22

  5. Designprosjekt: lydbokomslag

    - Tittel: Lydbokcover
    - Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    - Emner: Photoshop, design, lesing og drøfting av noveller med yrkesfaglig lesefokus, arbeid med engelsk vokabular
    - Tidsramme: 3-4 uker
    - Idé og utarbeidelse: Frode Heichelmann og Malin Waaler, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    frohe120369 - 20.02.2014 14:56

  6. Holdningskampanje ernæring og helse

    Dere skal produsere en holdningskampanje for et av følgende temaer:

    • Slanking

    • Spiseforstyrrelser

    • Livsstil

    • Trening

     I idéutviklingsfasen må dere gjøre research opp mot temaet dere har valgt. Her må dere skaffe dere god kunnskap, som skal brukes i en presentasjon av produktet. Videre skal det produseres skisser for plakaten. 

    marius.heltne@akademiet.no - 01.12.2015 15:46

  7. Bokomslag: Illustrasjon av romaner

    Elevene har jobbet med en roman eller et annet litterært verk og har fått i oppgave å lage et bokomslag som illustrerer innholdet i boka. I forkant har romanen vært diskutert og gjennomgått, og elevene har fått en innføring i romananalyse og fagbegreper knyttet til det. I programfagstimene har elevene jobbet med bildeanalyse og bildeteori, med utgangspunkt i semiologisk analyse (Roland Barthes). Elevene skal utarbeide et bokomslag som illustrerer innholdet i boka, og dette skal presenteres i et foredrag. Foredraget blir vurdert.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:14

  8. Reklamekampanje

    Programfaglærere og norsk- og engelsklærere samarbeider om et reklameprosjekt for elever på medier og kommunikasjon. Etter en grundig gjennomgang av markedskommunikasjon i programfagtimene, skal elevene utarbeide en reklamekampanje for et fiktivt produkt. Elevene skal utarbeide en fremdriftsplan, en markedsplan, en spørreundersøkelse, "finne opp" et produkt, lage reklamekampanjen og deretter presentere produktet og kampanjen. Elevene jobber med dette både i programfagtimene og fellesfagstimene.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:48

  9. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18