Search page

Søket fant 11 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Lær å programmere med Codecademy (Engelsk)

    Codecademy er en effektiv ny måte å lære webutvikling og programmering på fra grunnen av. Tjenesten er desverre ikke tilgjengelig i norsk enda, men de støtter flere språk og jobber gledelig med frivillige oversettere. Ta kontakt via contact@codecademy.com skulle dere være interesserte i å hjelpe til. God PR-mulighet.

    De har også et "After-School Programming" kurs som kunne være verdt å utforske:

    http://www.codecademy.com/afterschool

    Erlend Sogge Heggen - 24.09.2013 09:32

  2. Make your own Haiku Poetry!

    Elevene lærer om haiku som sjanger og lager en klasseutstilling av haikudikt på engelsk. Diktene skal settes inn i layout i ett av Adobeprogrammene som elevene er kjent med (Photoshop, Illustrator eller InDesign).

    Etter en innledende forelesning om sjangeren, jobber elevene individuelt, med lærer som veileder.

    Grunnleggende ferdigheter som dekkes i dette prosjektet er skriving, lesing og bruk av digitale verktøy.

    Opplegget kan tilpasses andre programfagområder der elevene da bruker Power-Point eller et annet presentasjons-/designverktøy.

    Svein Anders Kvellestad - 08.05.2013 14:42

  3. Å lage forside til roman

    Elevene velger seg en roman, leser og diskuterer i lesesirkler ut fra spørsmål og stikkord fra lærer. Deretter lager de en ny forside til sin roman og presenterer denne for klassen. Hensikten er å både jobbe med romansjangeren og sammensatt tekst.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 17.06.2014 11:28

  4. Holdningskampanje. Kost - Livsstil - Helse

    Oppgaven er et samarbeidsprosjekt mellom programfag på medier og kommunikasjon og naturfag. 

    Elevene jobber sammen to og to. Oppgaven går ut på å lage en plakat og en folder, som skal henvende seg til egen aldersgruppe, og som har til hensikt å påvirke valg av kosthold og livsstil på en måte som kan bedre mottakernes nåværende og framtidige helse.

    Produktet kan ta utgangspunkt i både kosthold og livsstil, eller det kan bare ta for seg kosthold.

     

    Plakat

    Julie Bjørnstad - 02.02.2015 08:50

  5. Miljøjournalistene

    Dette er en nettside hvor elevene skal skrive artikkel eller lage film om miljørelatert spørsmål.

     

    larskristia - 11.03.2015 11:56

  6. Helsemagasin

    Mediefaglig magasin med naturfaglig innhold

    Elevene skal lage et helse- og livsstilsmagasin. Elevene skriver hver sin artikkel med egne bilder og intervjuer. Artiklene sette sammen til et magasin med forside.

    larskristia - 13.10.2014 14:22

  7. Digital billedfortelling

    Elevene velger en tekst fra læreboka i engelsk. Teksten tolkes i form av digital billedfortelling basert på egne bilder. Sluttproduktet blir en video hvor elevene har lest inn tekst og lagt inn fotografier som underbygger budskapet.

    larskristia - 22.09.2014 14:08

  8. Lydprosjekt: radioteater på engelsk

    Tverrfaglig gruppeprosjekt: mediedesign, medieproduksjon,mediekommunikasjon, engelsk muntlig og skriftlig for VG1, Medier og kommunikasjon.

    annetov - 13.03.2014 12:38

  9. Holdningskampanje ernæring og helse

    Dere skal produsere en holdningskampanje for et av følgende temaer:

    • Slanking

    • Spiseforstyrrelser

    • Livsstil

    • Trening

     I idéutviklingsfasen må dere gjøre research opp mot temaet dere har valgt. Her må dere skaffe dere god kunnskap, som skal brukes i en presentasjon av produktet. Videre skal det produseres skisser for plakaten. 

    marius.heltne@akademiet.no - 01.12.2015 15:46

  10. Bokomslag: Illustrasjon av romaner

    Elevene har jobbet med en roman eller et annet litterært verk og har fått i oppgave å lage et bokomslag som illustrerer innholdet i boka. I forkant har romanen vært diskutert og gjennomgått, og elevene har fått en innføring i romananalyse og fagbegreper knyttet til det. I programfagstimene har elevene jobbet med bildeanalyse og bildeteori, med utgangspunkt i semiologisk analyse (Roland Barthes). Elevene skal utarbeide et bokomslag som illustrerer innholdet i boka, og dette skal presenteres i et foredrag. Foredraget blir vurdert.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:14

  11. Reklamekampanje

    Programfaglærere og norsk- og engelsklærere samarbeider om et reklameprosjekt for elever på medier og kommunikasjon. Etter en grundig gjennomgang av markedskommunikasjon i programfagtimene, skal elevene utarbeide en reklamekampanje for et fiktivt produkt. Elevene skal utarbeide en fremdriftsplan, en markedsplan, en spørreundersøkelse, "finne opp" et produkt, lage reklamekampanjen og deretter presentere produktet og kampanjen. Elevene jobber med dette både i programfagtimene og fellesfagstimene.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:48