Search page

Søket fant 9 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Video: Dropout Nation PBS Video

    Every year, hundreds of thousands of teenagers in the United States quit high school without diplomas - an epidemic so out of control that nobody knows the exact number. FRONTLINE takes you inside a former "dropout factory" in Houston, Texas, for an unforgettable portrait of four students in crisis and the teachers, counselors and principal waging a daily struggle to get them to graduation. Watch online: Dropout Nation from FRONTLINE. On demand, streaming video from PBS

    Bronia Hamilton - 14.11.2013 09:27

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. A brave survivor: Thon's story - ABC Shepparton - Australian Broadcasting Corporation

    With a flight from Kenya to Australia, everything in Thon's life changed. He was free from 14 years in a refugee camp and about to start a new unimaginable life. ABC Open community contributor Kayla Warwick found out about his journey for One on One: Goulburn Valley Refugees.

    Tatjana Berg - 14.05.2014 21:46

  4. Indigenous Literature: Butterflies

    A lesson plan for working with Patricia Grace's Butterflies focussing on cultural differences and understanding. This is particularly related to the following competency goal from Kommunikasjon og Samhandling: grunngi og vurdere eigne haldningar og veremåtar når omsorg og utvikling hos brukaren er målet, uavhengig av kultur, religion, livsførsel og funksjonsnivå hos den andre

    Goal: Students will gain an understanding of different cultures value different things and that this can lead to misunderstandings when cultures meet.

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 09:54

  5. Bybygging - Klasseoppgave om velferdsstaten. Helsefremmende Arbeid, Yrkesutøvelse, Kommunikasjon/samhandling, Naturfag, Norsk muntlig

                                                        Undervisningsopplegg

    Tittel på undervisningsoppgaven: Bybygging

    Fag:
    Naturfag, Yrkesutøvelse

    Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon/samhandling og norsk muntlig

    Nivå:
    VG 1

    Tidsbruk:

    ida.oddvin.andersen@nfk.no - 28.05.2015 13:19

  6. Hva er kultur? Et tverrfaglig opplegg

    Lys og mørk 

    Foto: P. Deliss / DPA NTB Scanpix
    Lisens: CC by-nc-sa

    Hensikten med dette opplegget er å jobbe med elevenes begrepsforståelse med utgangspunkt i temaet kultur. Fagteksten er hentet fra Helse og oppvekstfag VG1 på NDLA, og lenken finner du lenger nede. Dette er et tema som favner de tre fagene norsk, samfunnsfag og kommunikasjon og samhandling (VG1, HO).  

    Ingunn Hinna Thomassen - 21.04.2015 15:19

  7. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  8. Faglig vaffelkos

    Dette er et tverfaglig opplegg mellom matematikk og HO. Elevene skal tilberede et lite måltid for en bestemt målgruppe og vurdere den helsemessige betydningen av måltidet for målgruppen. Før måltidet kan tilberedes må elevene regne på hvor mye røre de må lage og hvor mange vafler de må steike. De skal også planlegge og gjennomføre innkjøp og sette opp regnskap for utgiftene.

    Line Johnsen - 13.05.2013 17:51

  9. Blod og væske

    Blod er tabu. Folk flest har som regel ikke et adekvat forhold til blod når det kommer til mengde. Dette opplegget vil bidra til å konkretisere, samt å få et mere realistisk forhold når det kommer til volum eller mengde når det gjelder blod.

    Samtidig får elevene trening i å måle nøyaktig, og vurdere blodmengde realistisk.

    Elevene kan gjerne jobbe individuelt, og resultatet kan leveres inn til vurdering.

    2901sibi - 18.02.2014 19:47