Search page

Søket fant 5 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Å selge en forretningsidé

    Undervisningsopplegget innebærer at elevene arbeider med forretningsidéen sin, både i tekstform og i bildefortelling (Photostory 3). Forretningsidéen som tekst inngår som deltekst i et større dynamisk kjernedokument kalt forretningsplan. Kjernedokumentet er hoveddokumentet der ulike fagtekster legges inn underveis gjennom hele vg1 SS.

    bjorgk - 10.04.2013 14:33

  2. Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget «Produksjon og markedsføring av kosmetiske produkter». http://fyr.ndla.no/nb/teachingprogramme/7144

    Tverrfaglig prosjekt på VG1 i alle programfag på service og samferdsel og naturfag.

    Lærer har i forkant av prosjektet gjennomgått læreplanmålet i Ernæring og helse med fokus på kosmetikk og hovedbestanddeler i kosmetiske produkter.

    Oppskrifter og forslag til hvor utstyret kan kjøpes ligger som vedlegg.

    eunikers - 09.02.2016 09:31

  3. Markedsundersøkelse

    Dette undervisningsopplegget er et ledd i elevenes forretningsplan på service og samferdsel.

    Forretningsideen er utgangspunktet for å vurdere hvilken informasjon man ønsker å innhente i markedsundersøkelsen. Målet med markedsundersøkelsen er å innhente relevant informasjon fra markedet til situasjonsanalysen og markedsplanen. Programfaglærer planlegger felles framdrift og bruk av IKT-verktøy med matematikklærer.

    IKT-hjelpemidler: Word, it's-learning, TI-Nspire (alt. NSDstat) og PowerPoint.

    Aina Fardal - 01.02.2013 10:16

  4. Vaffelsalg

    Elevene skal finne ut om det lønner seg å lage vaflene fra bunnen av - eller kjøpe ferdigpose fra Toro. De skal lage en forretningsplan og presentere et oversiktlig regnskap for vaffelsalget.

    eunikers - 09.02.2016 10:27

  5. Gründeruka

    Hvilken produktidé kan være aktuell for butikk med skoleungdom som målgruppe, evt. skolens egen butikk? I dette tverrfaglige prosjektet skal elevene arbeide som gründere og konkurrere om den beste produktidéen. Alle klassens fag skal på en eller annen måte innlemmes i prosjektet. Underveis i prosjektet skal elevene føre skriftlig logg. Resultatet av prosjektarbeidet skal presenteres på dag 3 for en jury. Presentasjonen skal være på max 5 minutter og inneholde en 60 sekunders engelsk reklamesnutt (maxtid). Resten av presentasjonen kan være på norsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 20.11.2012 09:03