Search page

Søket fant 14 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Reklameprosjekt med utgangspunkt i egen elevbedrift

    Elevene skal ta utgangspunkt i sin elevbedrift. Med bakgrunn i teorikapitlet om reklame i læreboka skal de produsere reklamemateriell, henholdsvis en plakat og en brosjyre.

    Når reklamemateriellet foreligger, skal de skrive to dokument, en virkemiddelanalyse hvor de analyserer og reflekterer over utarbeidelsen og effekten av materiellet og et markedsstrategidokument.

    Fokus for opplegget er kreativ utfoldelse og teoriforankret arbeid innenfor programfaget Kommunikasjon og Service.

    bjorgk - 13.05.2013 15:10

  2. Å jobbe med ungdomsspråk og faguttrykk

    Elevene jobber med språk og faguttrykk på egen hånd, med utgangspunkt i noen konkrete spørsmål fra lærer. Elevene jobber med disse i grupper. Deretter skal elevene dele resultatene sine ved å gå til andre grupper. Lærer styrer denne organiseringen. Dette er et selvinstruerende opplegg, der elevene i størst grad jobber på egen hånd.Hensikten med opplegget, er å få større bevissthet rundt begrepsforståelse både opp mot programfaget og norskfaget/grunnleggende ferdigheter.

    Læringsmål:

    Elevene skal bli kjent med begreper knyttet opp til språk

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 16:05

  3. Word on the street | LearnEnglish | British Council | Starting a Business

    The video clip is easy to follow: it is subtitled.

    Students can learn a few collocations and get some tips on starting their own business.

    Tatjana Berg - 30.09.2014 22:35

  4. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  5. English for my job (hospitality industry)

    Lenkje til nettside med interaktive vokabular- og grammatikkøvingar nyttige innanfor hotel, restaurant, turist og service-bransjen. Fyll-inn oppgåver med bilete, spørsmål og svar m.m. 

    kribef - 25.02.2015 09:35

  6. Tverrfaglig dag på kjøpesenteret

    "Fagdag" der elevene på Service og samferdsel besøker et kjøpesenter. Der dokumenterer de og svarer på en rekke oppgaver. De skal også handle inn til en lunsj, og tilbrede lunsjen for en gruppe andre elever. Opplegget tar med seg læreplanmål fra fellesfagene norsk og naturfag, men kan lett også inkludere andre fellesfag. Formell vurdering i norsk og naturfag. 

    Grunnleggende ferdigheter som berøres:

    - Muntlige ferdigheter: forberede/utføre/bearbeide, finne

    - Digitale ferdigheter: tilegne/behandle, produsere/bearbeide, kommunisere

    Hildegunn Moland - 12.11.2014 15:19

  7. Pakkekalender

    Undervisningsopplegget er en tverrfaglig dag på Service og samferdsel Vg1. Fagene matematikk, engelsk og planlegging involveres.

    Hildegunn Moland - 25.03.2015 10:23

  8. Oppvarmingsoppgaver til tverrfaglig prosjekt "Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade"

    Oppvarmingsoppgaver til tverrfaglig prosjekt "Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade"

    eunikers - 08.02.2016 17:51

  9. Markedsføring og produksjon av krem og leppepomade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget «Produksjon og markedsføring av kosmetiske produkter». http://fyr.ndla.no/nb/teachingprogramme/7144

    Tverrfaglig prosjekt på VG1 i alle programfag på service og samferdsel og naturfag.

    Lærer har i forkant av prosjektet gjennomgått læreplanmålet i Ernæring og helse med fokus på kosmetikk og hovedbestanddeler i kosmetiske produkter.

    Oppskrifter og forslag til hvor utstyret kan kjøpes ligger som vedlegg.

    eunikers - 09.02.2016 09:31

  10. Yrkesfaglig vokabular i Service og Samferdsel VG1

    Dette undervisningsopplegget er laget for at elevene skal kunne knytte sammen et kompetansemål i engelsk og service og samferdsel.

    Elevene skal lære å benytte seg av engelske ord og uttrykk som brukes i en markedsplan. Elevene skal lære seg å utarbeide en enkel markedsplan på engelsk.

    Vi tar utgangspunkt i en ungdomsbedrift hvor den allerede utarbeidede markedsplanen skal oversettes til engelsk.

    Grunnleggende ferdigheter: kunne uttrykke seg muntlig og skriftlig på engelsk.

    emil.evnum@gmail.com - 01.03.2016 19:42

  11. Forbruksvalg sjokolade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget "Hvillken sjokolade skal vi velge" presentert av naturfagssenteret: http://www.udir.no/contentassets/ce1ee4f32f564348b9b30fb20715e43a/barekraftnaturbruknaturfag-m.korsager.pdf

     

    Tverrfaglig prosjekt på vg1 i programfagene Planlegging og kommunikasjon og service og naturfag.

    Temaer for oppgaven er sjokolade med fokus på produksjonsmetode, næringsinnhold, pris, smak og merkevareprofilering

    eunikers - 10.06.2016 17:05

  12. Markedsundersøkelse

    Dette undervisningsopplegget er et ledd i elevenes forretningsplan på service og samferdsel.

    Forretningsideen er utgangspunktet for å vurdere hvilken informasjon man ønsker å innhente i markedsundersøkelsen. Målet med markedsundersøkelsen er å innhente relevant informasjon fra markedet til situasjonsanalysen og markedsplanen. Programfaglærer planlegger felles framdrift og bruk av IKT-verktøy med matematikklærer.

    IKT-hjelpemidler: Word, it's-learning, TI-Nspire (alt. NSDstat) og PowerPoint.

    Aina Fardal - 01.02.2013 10:16

  13. Produksjon og markedsføring i skjønn harmoni

    Dette opplegget kan brukes på Service og Samferdsel, vg1, i samarbeid med naturfag og matte.

    Elevene må jobbe etter kompetansemål i både naturfag, matte og alle programfagene sine.

    Foto: Olav Mørland. Lisens: CC by-nc-sa

    unnieggen77@gmail.com - 09.02.2015 17:39

  14. Poesi-kafé

    Hovedtema: "Hvordan tjene penger på poesi-kafé?"

    I opplegget planlegges og gjennomføres en poesi-kafé for elever på Vg1. Elevene står selv for innholdet og arrangementet. Elevene gjør økonomiske beregninger og vurderer hvorvidt det er mulig å tjene penger på en poesi-kafé. 

    Hildegunn Moland - 25.03.2015 10:42