Search page

Søket fant 3 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Yrkesutøveren og helse, arbeidsstillinger

    Elevene skal observere og dokumentere egen og andres sitte- eller arbeidsstillinger.

    De skal deretter forklare hvordan man kan bedre sitte- eller arbeidsstilling og forklare hvordan dette kan påvirke helsen.

    Vedlegg inneholder konkrete oppgaver til elevene.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:28

  2. Tverrfaglig dag på kjøpesenteret

    "Fagdag" der elevene på Service og samferdsel besøker et kjøpesenter. Der dokumenterer de og svarer på en rekke oppgaver. De skal også handle inn til en lunsj, og tilbrede lunsjen for en gruppe andre elever. Opplegget tar med seg læreplanmål fra fellesfagene norsk og naturfag, men kan lett også inkludere andre fellesfag. Formell vurdering i norsk og naturfag. 

    Grunnleggende ferdigheter som berøres:

    - Muntlige ferdigheter: forberede/utføre/bearbeide, finne

    - Digitale ferdigheter: tilegne/behandle, produsere/bearbeide, kommunisere

    Hildegunn Moland - 12.11.2014 15:19

  3. Forbruksvalg sjokolade

    Dette er en videreutvikling av undervisningsopplegget "Hvillken sjokolade skal vi velge" presentert av naturfagssenteret: http://www.udir.no/contentassets/ce1ee4f32f564348b9b30fb20715e43a/barekraftnaturbruknaturfag-m.korsager.pdf

     

    Tverrfaglig prosjekt på vg1 i programfagene Planlegging og kommunikasjon og service og naturfag.

    Temaer for oppgaven er sjokolade med fokus på produksjonsmetode, næringsinnhold, pris, smak og merkevareprofilering

    eunikers - 10.06.2016 17:05