Search page

Søket fant 8 resultater på 0.043 sekunder.

Søkeresultater

  1. A brave survivor: Thon's story - ABC Shepparton - Australian Broadcasting Corporation

    With a flight from Kenya to Australia, everything in Thon's life changed. He was free from 14 years in a refugee camp and about to start a new unimaginable life. ABC Open community contributor Kayla Warwick found out about his journey for One on One: Goulburn Valley Refugees.

    Tatjana Berg - 14.05.2014 21:46

  2. Undervisningsopplegg om forelskelse

    Formålet er å arbeide med tema som omhandler nære relasjoner mellom ungdom. Dette tema egner seg til å utforske og forstå egne følelser. Forelskelse kan inspirere elevene til å skrive på en utviklende måte og forstå hva følelser er og gjør med dem.  Elevene skal fokusere både på ytre aktivitet og indre følelser ved fenomenet forelskelse. 

    Foto: Kristin Bøhle / Lisens: Cc-by-sa

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 14:35

  3. Kulturkompetanse i arbeidslivet

    Formålet med prosjektet er å undersøke ulike former for arbeidskulturer, i tillegg til å se nærmere på den flerkulturelle konteksten i norsk arbeidsliv. Elevene bruker erfaringer fra praksis og sakprosatekster som grunnlag for analysen.

    Foto: Ambro / freedigitalphotos.net

    Kultur er måter vi handler, tenker og snakker på, og i den forbindelse kan prosjektet hjelpe elevene å få et bevisst forhold til ulikheter, holdninger og mangfold.

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 12:02

  4. Inkluderende samfunn

    Elevoppgave: En presentasjon med tema kulturmøte/- konflikt. Samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag.

    carly - 13.10.2015 15:55

  5. Creative story writing using equipment relating to the health and childcare professions

    The students are divided into groups and each group has to select a number of items from a bag using the lucky dip approach. They then have to write a story which involves themselves as the characters, together with the items that they have chosen. The aim is to develop skills in a number of areas: group work, creative thinking, creative writing at the same time as learning key words that the students will use in their future professions. It also presents an opportunity to discuss working in a multicultural society. The students think it's a fun activity too.

    alison.jones.rod@hfk.no - 27.10.2015 14:17

  6. Storyline - Nusery (Barnehagen) and Health Centre

    Storyline is a learning strategy, first introduced in Scotland in 1965, which has spread throughout the rest of Europe. Initially developed in primary school-settings its use has spread to secondary schools and further education colleges. In Norway it has been used at all three school levels. It is largely student-driven, activating oral and written skills. It requires group work with a high degree of cooperation needed. Students write up individually based upon group-decided criteria. The grand finale is a role-play, but this is optional.

    alison.jones.rod@hfk.no - 31.08.2015 11:53

  7. The House on Mango Street, audiobook read by the author. The website offers many audiotexts.

    The audiobook is a good source to work with a short stories by Hispanics.

    The chapters are short and can be taught separately.

    Combining listening and reading is an essential way in improving English skills in the differetiated

    classroom. 

    http://esl-bits.net/

     Ungdommer. Foto.

    Tatjana Berg - 11.01.2017 14:17

  8. Blod og væske

    Blod er tabu. Folk flest har som regel ikke et adekvat forhold til blod når det kommer til mengde. Dette opplegget vil bidra til å konkretisere, samt å få et mere realistisk forhold når det kommer til volum eller mengde når det gjelder blod.

    Samtidig får elevene trening i å måle nøyaktig, og vurdere blodmengde realistisk.

    Elevene kan gjerne jobbe individuelt, og resultatet kan leveres inn til vurdering.

    2901sibi - 18.02.2014 19:47