Search page

Søket fant 9 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Energi: Inntak og forbruk

    Forsøket tar for seg energiinnhold i gulrot og potetgull.

    Regne ut aktivitet som må til for å forbruke den energi som er i potetgull og gulrot.

    runel - 09.12.2013 11:28

  2. Mjølkeproduksjon og beregninger av volum

    Elevene skal jobbe to og to. De skal måle opp mjølketanken i fjøset vha målebånd eller tommestokk, etterpå skal de regne ut volumet av tanken. På bakgrunn av årsutskriten fra Tine, skal de regne på hvor mye ei ku produserer i gjennomsnitt pr. dag, hvor mye mjølk fjøset leverer pr. tankhenting, hvor stor del av volumet i tanken som brukes i både liter og prosent, sammenligning av produksjonen i forhold til kvote og i forhold til landsgjennomsnitt.

    elifi - 27.03.2014 12:01

  3. Fabrikktråler-regne utbytte og fortjeneste

    En god filetmaskin øker utbytte og fortjeneste noe enormt. Denne oppgaven viser hvor mye mer det blir i fortjeneste når utbyttet øker en prosent.

    Hans Olav Gjendem - 12.11.2013 14:52

  4. Matematikk for naturbruk, forberekning

    Enkel praktisk oppgåve som kan nyttast i matematikkundervisning utandørs.

    Anders Herfoss - 06.11.2013 15:07

  5. Sommerblomster - et regneoppdrag

    Mye god matematikk når man skal planlegge vårens sommerblomster.

    Oppgaver i vedlagt fil.

    Julie Bjørnstad - 15.09.2014 08:12

  6. Finn spireprosenten i korn

    Undervisningsopplegg fra ndla naturbruk.

    Forsøk: Finn spireprosenten i korn.

    Hvor god kvalitet har såkornet?

    I dette forsøket skal elevene så korn, deretter registrere og beregne hvor stor andel av kornet som spirer.

     

    Berit Reitan - 19.04.2016 10:33

  7. Hestehold og matematikk

    Foto: Unni Hofsø. Lisens CC by-sa.

    Hest som veier 500 kg trenger til vedlikehold og lett arbeid: 4,5 fòrenheter pr. dag, 1 fòrenhet rundballe gir 6 kg, 1 fòrenhet høy gir 3 kg - og endel mere regneoppgaver når du har hest.

    Se hele opplegget under ressurser under her:

    Dag Vassbotn - 13.05.2013 17:30

  8. Fruktsalat og prosentregning

    Elevene får utdelt frukt og lager fruktsalat. Vi regner ut avskjær/svinn, andeler og prosentandeler. Til slutt spiser elevene fruktsalaten.

    Foto: Opplysningskontoret for egg og kjøtt. Lisens: CC by-nc-sa. Kilde: ndla.no

    Thorleif Westby - 07.11.2013 10:08

  9. Restaurering av gapahuk

    Denne oppgaven er en FYR-oppgave for fagene Naturbasert produksjon for VG1 på Naturbruk og matematikk 1 P-Y, matematikk for VG1 yrkesfagligeutdanninngsprogram.

    Elevene skal i matematikk jobbe med temaet geometri. De skal beregne arealer, mengder og lengder.

    I naturbasert produksjon skal elevene være med på restaurering av gapahuken, beise og legge på takstein. De skal også sette opp et sauegjerde.

    Aktuelle læringsmål for 1P-Y er:

    ltespe17@student.uia.no - 06.02.2018 18:35